وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
توجه به مسئله "امت واحده" از طیف وسیع معنایی برخوردار است
۱۴۰۱/۰۷/۳۰ ۱۵:۲۶ 437
حجت الاسلام مهدوی مهر در گفتگو با تقریب:

توجه به مسئله "امت واحده" از طیف وسیع معنایی برخوردار است

دبیر شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: در آیه شریفه"انَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ"، مبحث بندگی خداوند و امت واحده است؛ در واقع یکتاپرستی یک امر فطری است و خداوند انسان را با فطرت یکتاپرستی آفریده است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن مهدوی مهر دبیر شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ارتباط با دعوت امت ها توسط خداوند متعال به سرشت و فطرت خود، اظهار داشت: خداوند سبحان به تمام انسان ها خطاب می کند که به فطرت خدا پرستی و بندگی توجه شود.

وی افزود: در واقع دعوت به امت واحده یعنی همه انسان های روی زمین را به سرشت خداپرستی فراخوانده و همه را به یکپارچگی دعوت کنیم و اگر اختلافی است بعد از این مسئله بوجود آمده و اختلافات پسینی است.

حجت الاسلام مهدوی مهر عنوان کرد: امت در قرآن حتی به یک فرد نیز اطلاق شده است؛ به حضرت ابراهیم امت گفته شده است بلکه شخصیتی واحد بود و همین طور در آیاتی از قرآن کریم، امت به جمعی از مردم گفته شده است.

وی ادامه داد: با یک بررسی کوتاه پیرامون کلمه امت و واحده به این نتیجه خواهیم رسید که توجه به مسئله "امت واحده" از طیف وسیع معنایی و خردمندانه برخوردار است.

حجت الاسلام مهدوی مهر  اظهار داشت: در آیاتی امت به فراتر از پیروان یک دین اطلاق شده است؛ در آیه شریفه ای که زیاد در ارتباط با امت به آن استناد می شود آمده است: " إِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ"؛در این آیه فراتر از حتی یک امت، پیامبران الهی و امت پیامبر اسلام اطلاق شده است که یک بحث مهم و با اهمیت است.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم، در پایان تاکید کرد: با توجه بیشتر در آیه فوق متوجه می شویم از هیچ پیامبری سخن گفته نشده است و مبحث بندگی خداوند و امت واحده است؛ در واقع یکتاپرستی یک امر فطری است و خداوند انسان را با فطرت یکتاپرستی آفریده است.

ارسال نظر