وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تلاش امام رضا(ع) برای ایجاد "ید واحده" در میان امت اسلامی
۱۴۰۱/۰۳/۱۸ ۱۳:۱۸ 629
میرعمادی در گفتگو با تقریب مطرح کرد:

تلاش امام رضا(ع) برای ایجاد "ید واحده" در میان امت اسلامی

حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد میرعمادی نماینده سابق ولی فقیه در استان لرستان، در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، با اشاره به اینکه امام رضا(ع) سلامت جامعه اسلامی در ابعاد مختلف را اولویت خود قرار دادند، اظهار داشت: امام رضا(ع) به دنبال مسئله سلامت جوامع اسلامی که شامل فقر ، موضوعات فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی می شد، بودند، زیرا دشمنان از طریق آن به امت اسلامی ضربه وارد می کردند.

وی افزود: در واقع امام(ع) به دنبال بینش سیاسی و اجتماعی در سایه حاکمیت ولایت دینی در جهت ارتقا آن بودند؛ در نتیجه سرنوشت مسلمانان به دست خودشان رقم خورد و از ورود کسانی که اهلیت و شایستگی حاکمیت و سیطره ندارند جلوگیری بعمل آورد.

میرعمادی عنوان کرد: به همین جهات، حضرت مسئله ولایت عهدی را پذیرفت تا جامعه اسلامی در سایه وحدت بتواند در سلامت باشد؛ به همین دلیل کلید واژه هایی که درسخنان امام به مانند سلامت دینی امت اسلامی، وحدت امت اسلامی و حاکمیت ولایت دینی نهفته است، مشاهده می کنیم.

وی ادامه داد: اگر مسائل را در کنارهم قرار دهید مهمترین اقدام ایشان در راستای جامعه اسلامی برای ید واحده می باشد تا امت اسلامی بتواند در سایه وحدت سرنوشت خود را خویش تعیین کند.

میرعمادی تصریح کرد: در منابع دینی اعلام شده است مسئله ولایت و امامت موجب استحکام دین خواهد شد و امام رضا(ع) در خطبه مفصلی در ارتباط با ولایت و امامت به ایراد سخنان مهمی پرداخته اند.

وی در پایان تاکید کرد: : امام رضا(ع) تلاش کردند حاکمیت امامت و ولایت که برخاسته از حاکمیت دین است را رواج دهند؛ زیرا در سایه حاکمیت دینی است که پایه های اسلام محکم شده و مسلمانان دارای قدرت و وحدت خواهند شد و دشمنان را به یاس و ناامیدی می کشاند و امت اسلامی را از آسیب ها ی فرهنگی ، سیاسی و اجتماعی حفظ می کند.

ارسال نظر