وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تقریب مسیر آزادی قدس را هموار می سازد
۱۴۰۲/۱۰/۲۳ ۱۰:۳۷ 128
حجت الاسلام مبلغی:

تقریب مسیر آزادی قدس را هموار می سازد

استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی، بیان کرد: حاج قاسم دقیقا در مسیر رفع موانع بزرگ تقریب یعنی آفت های همدلی و وحدت میان مسلمانان گام برمی داشت و آن را باید به عنوان "شهید تقریب و شهید القدس" نام برد.


حجت الاسلام و المسلمین حمید مبلغی استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن محکوم نمودن جنایات متعدد رژیم کودک کش و متجاوز صهیونیستی بر علیه ملت مظلوم فلسطین، پیرامون شخصیت شهید سلیمانی "شهید القدس"، اظهار داشت: شهادت این بزرگ مرد سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و مسئله تقریب ، هردو مسئله احتیاج به مقداری تامل و تفکر دارد؛ حرکت شهید سلیمانی در راستای مبارزه با مانعی از موانع تقریب است به نام نگاه تکفیری و نگاه داعشی که در منطقه بوسیله ایادی استکبار جهانی و مزدورانشان در منطقه شکل گرفتند که البته در طول تاریخ هم بوده است.

حجت الاسلام مبلغی، افزود: در قرن های بعد از چهارم هجری تا هشتم هجری و حتی بعد از آن این تفکر اوج گرفته و مردم از مواجهه با این تفکر خطیر و تفکر چنین ادراکی به سطوح آمده بودن و آن زمان راه را در این دیدند به سمت نگاه های صلح طلبانه و اصلاح طلبانه و نگاه هایی که تقریبا صوفی ها داشتند به این سمت سوق پیدا کردند.

این استاد حوزه تصریح کرد: لذا حرکت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در همین راستا یعنی مسئله مقاومت بود؛ مقاومت در مقابل نگاه افراطی هست ، نگاه زیاده روی از حد تعادل هست که وجهه دینی ندارد چون افراط همیشه از نگاه دین و رهبران دینی محکوم بوده و به قول حضرت امام علی علیه السلام "لا تَرَى الجاهِلَ إلاّ مُفرِطا أو مُفَرِّطا"؛نادان را نمى ‏بينى، مگر در حال زياده‌روى يا كم گذاردن.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: لذا این افراط هم یک نوع بی منطقی است، وقتی مجالی بعد از دارالتقریب برای حاکمان سیاسی در منطقه فراهم شد، این نگاه جنگ طلبانه و افراطی را در منطقه پرورش دادند.

وی در پایان تاکید کرد: حاج قاسم دقیقا در مسیر رفع موانع بزرگ تقریب یعنی آفت های همدلی و وحدت میان مسلمانان گام برمی داشت و آن را باید به عنوان "شهید تقریب و شهید القدس" نام برد، انشالله این همدلی و همرایی و وفاقی که باید بین مسلمانان باشد موانع آن یکی پس از دیگری از سر راه برداشته شود.

ارسال نظر