وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تقریب از ضرورت های اسلام است/ وحدت؛ فرهنگ اصیل ایرانی
۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ۱۵:۲۲ 397
شیخ نوری در گفتگو با تقریب:

تقریب از ضرورت های اسلام است/ وحدت؛ فرهنگ اصیل ایرانی

شیخ مصطفی نوری امام جمعه گله دار (فارس) در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به دعوت امت اسلامی به وحدت از سوی خداوند متعال، اظهار داشت: خداوند متعال امت ها را به اتحاد فرا می خواند و شیطان گروه خود را به آتش سوزان دعوت می کند، کدام گروه را انتخاب می کنیم؟، دارالسلام خداوند متعال یا تحزب به حزب شیطان؟.

وی افزود: خداوند متعال تمام انسان ها که در مذاهب و ادیان متفاوت هستند به یک کلمه سوا فرا می خواند و می فرماید: "تعالو الی  کلمه سوا بیننا و بینکم»؛ تاکید بر این است.

شیخ نوری عنوان کرد: مسلمانان که کلمات مشترک دارند به چه دلیل نباید متحد و متفق باشند!؛ "ادخلوا فی السلم کافه» فرمان خداوند به سلام ، اتحاد ، همزیستی و داخل شدن در سلم ، صلح ، تقریب و وحدت و نزدیک شدن به یکدیگر از اصول ایمان و دین و از ضرورت های اسلام می باشد.

وی تصریح کرد: دوری از بدبینی ها ، کج روی ها ، تندروی ها و از هرگونه خشونت و بدرفتاری امری مهم برای وحدت و تقریب مذاهب اسلامی به شمار می آید، تقریب و وحدت ظرفیتی است که دین اسلام فراهم کرده است تا امت اسلام به اتحاد ، انسجام و برادری برسد.

امام جمعه گله دار (فارس) در پایان تاکید کرد: وحدت امت اسلامی یک استراتژی دینی و یک فرهنگ اصیل ایرانی است،  اکنون چندین دهه است که ایران رویکرد وحدت را سخت دنبال می کند و با برگزاری کنفرانس ها ودیدارها با بزرگان فریقین به نتایج خوبی نیز تاکنون رسیده است.
 

ارسال نظر