وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بزرگان همه ادیان و مذاهب اهانت به ساحت قرآن را محکوم کنند
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۱۴:۰۵ 365
آیت الله العظمی مکارم در واکنش به اهانت به قرآن کریم:

بزرگان همه ادیان و مذاهب اهانت به ساحت قرآن را محکوم کنند

 آیت الله مکارم شیرازی در پیامی ضمن محکومیت قرآن سوزی در کشور سوئد، از بزرگان همه ادیان و مذاهب و نهادهای بین المللی خواستند که این حرکت را محکوم کرده و برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی تلاش جدی کنند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، متن بیانیه حضرت آیت الله مکارم شیرازی در محکومیت جسارت به ساحت مقدس قرآن کریم در کشور سوئد، به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِینَ وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا

بار دیگر کردارِ زشتِ توهین به مقدسات مسلمانان با سوزاندن قرآن کریم در یکی از کشورهای اروپایی تکرار گردید و همچون گذشته با نام آزادی بیان و با مجوز رسمی دولتی که در قلمرو آن مسلمانان زندگی می‌کنند به وقوع پیوست.

نتیجه چنین نمایش ننگینی، اطمینان به دوگانگی معیارهای کشورهای غربی در دفاع از آزادی و احترام به مقدسات همنوعان و دروغگویی آنان در رعایت حقوق مسلمانان است که چگونه حقوق نزدیک به دو میلیارد مسلمان توسط تعدادی اندک و با حمایت دولتی کوچک پایمال می شود و مدعیان آن دم برنمی‌آورند؟

مسلما با چنین کارهای سخیف و زشتی نه تنها آسیبی به ساحت مقدس قرآن کریم و دین نورانی اسلام وارد نمی‌شود، که بر ابراز ارادت مسلمانان به این کتاب آسمانی افزوده، اتحاد آنان را در مقابل دشمنان اسلام، پایدارتر و منسجم تر می سازد و قلوب انسان های پاک و پی جوی حقیقت را به آشنایی با اسلام متوجه می نماید.

همین هراس، از رشد و گسترش اسلام در میان جوامع انسانی است که این بیچارگان را به چنین کارهایی واداشته است.

اینجانب ضمن محکومیت این جنایت، از بزرگان همه ادیان و مذاهب و نهادهای بین المللی خواستارمتا این حرکت را محکوم کرده و برای جلوگیری از تکرار چنین اعمالی تلاش جدی نمایند و از مسئولین کشورهایی که فضای اینگونه جسارت‌ها را مهیا می‌کنند، می‌خواهم با احترام به حقوق مسلمانان و همه ادیان و التزام به قوانین انسانی، عاملان این کردار زشت را مواخذه نمایند والا طولی نخواهد کشید که دود این اعمال در چشم خود آن‌ها خواهد رفت و در آن هنگام دیگر فرصتی برای چاره جویی نخواهد بود.

والسلام علی من اتبع الهدی

قم ـ ناصر مکارم شیرازی

ارسال نظر