وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
برپایی کنفرانس های وحدت، جهان اسلام را بیدار می کند
۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ۰۸:۵۴ 163
آیت الله علما در گفت و گو با تقریب:

برپایی کنفرانس های وحدت، جهان اسلام را بیدار می کند

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: نتایج و ثمرات برگزاری کنفرانس های منطقه ای و جهانی طبیعتا ممکن است کم و بیش باشد، اما می تواند نتایج مهمی در جهان اسلام به ارمغان بیاورد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله مصطفی علما، نماینده مردم استان کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت، با تاکید بر نتایج مطلوب و قابل قبول کنفرانس های وحدت در طول سالیان اخیر، اظهار داشت: کنفرانس هایی که برگزار می گردد، با کم و کیفی که دارد، نتایح مطلوبی در پی خواهد داشت، حداقل نتیجه آن، این است که افکار به همدیگر نزدیک می شود و مسلمانان تقریب فکری پیدا می کنند.

وی افزود: نتایج و ثمرات کنفرانس های منطقه ای و جهانی طبیعتا ممکن است کم و بیش باشد، اما می تواند نتایج مهمی در جهان اسلام به ارمغان بیاورد.

آیت الله علما، نماینده ولی فقیه در کرمانشاه، تصریح کرد: یکی از ترفند های دشمن، استفاده از ناآگاهی و بی اطلاعی است و این یک ترفند قدیمی است؛ به این معنا که جلوگیری از آگاهی و بیداری ملت ها ، دولت ها و مسلمانان می کند.

امام جمعه کرمانشاه عنوان کرد: یکی از سیاست های دشمن این بوده است که مسلمین را ناآگاه نگه دارد و هدف انقلاب اسلامی که امام راحل انجام دادند و مقام معظم رهبری آن را دنبال می کنند، آگاهی بخشی به ملت ها و مسلمانان است.

وی ادامه داد: امام راحل در طول سیزده سال قبل از انقلاب ، آگاهی به مردم دادند و با انواع و اقسام اقدامها مانند اطلاعیه ، اعلامیه ، درس ، سخنرانی و با مصاحبه ها و شاگردانی که پرورش دادند و دنباله رو ایشان بودند ، سعی در بیداری مردم داشتند.

وی در پایان تاکید کرد: بیداری عمومی مردم و خصوصا نخبگان برای استعمارگران ، طغیانگران و برای آنان که این هدف را دارند که ملت ها را وابسته به خود کنند "عذاب الیم" است، مشاهده کردیم امام راحل(ره) با آن حال و گرفتاری، حتی حدود چند دقیقه کوتاه سخنرانی می کردند که به این دلیل بوده است تا مردم آگاه باشند.

ارسال نظر