وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
انقلاب اسلامی، سرآغاز شکوفایی جوامع اسلامی شد
۱۴۰۱/۱۱/۱۸ ۱۰:۱۰ 408
شیخ نوری در گفتگو با تقریب:

انقلاب اسلامی، سرآغاز شکوفایی جوامع اسلامی شد

شیخ مصطفی نوری امام جمعه گله دار (فارس) در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: وحدت و تقریب بین مذاهب نقشی شگرف و اساسی در تحولات سیاسی و اجتماعی دارد و خداوند متعال در قرآن کریم نسبت به این مسئله اشاره داشته است.

شیخ نوری افزود: یکی از عوامل پیروزی انقلاب اسلامی، ایجاد وحدت و بیداری بین امت اسلامی است؛ این انقلاب توانست با در کنار هم قرار دادن مردم زمینه های ظلم و ستم را از بین ببرد و جامعه را به سمت شکوفایی سوق دهد.

امام جمعه گله دار (فارس) گفت: بنابراین انقلاب اسلامی الهام بخش وحدت اسلامی است؛ پيروزي انقلاب اين دستاورد بزرگ را برای جامعه اسلامي داشته است كه بتواند با اختلاف افكنی دشمنان در بين مذاهب اسلامی، مقابله و  زمينه‌هاي عملی هر چه بيش‌تر اين همبستگی را فراهم كند.

وی در پایان تاکید کرد: از دیگر تأثیرات این انقلاب، ترویج معنویت، فرهنگ و تمدن اسلامی است؛ در واقع با انقلاب اسلامی زمینه اثر دین و معنویت در زندگی بشر بیشتر هویدا شد و مردم را به سمت دینداری و مؤمنانه زیستن سوق داد و چنان در وجود انسان ها پرورانده شد که بتوانند سخنان خود را بیان کنند و در مقابل ظلم و ستم سر خم نکنند.

ارسال نظر