وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امیر المؤمنین علی علیه السلام ؛ محور وحدت میان تمام مذاهب اسلامی
۱۴۰۲/۱۱/۰۴ ۱۰:۵۶ 130
شیخ راهبر در گفتگو با تقریب:

امیر المؤمنین علی علیه السلام ؛ محور وحدت میان تمام مذاهب اسلامی

امام جمعه اهل سنت بندر لنگه بیان کرد: امت اسلامی باید با پیروی از امام علی(ع)، مدافع مظلومین و یاری گر انسان های مستضعف به مانند ملت مظلوم فلسطین در عالم باشند و نسبت به یکدیگر اهتمام ورزند.


شیخ مسعود راهبر امام جمعه اهل سنت بندر لنگه در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب پیرامون شخصیت و نقش پدرگونه امام علی(ع) در وحدت امت اسلامی، اظهار داشت: امیرالمومنین علیه السلام از تمام جوانب و ابعاد در دین مبین اسلام و مذهب اهل سنت دارای ویژگی و جایگاه ویژه ای هستند ، از آنجایی که داماد نبی مکرم اسلام(ص) می باشند، ابن عم رسول الله و اسدالله الغالب نیز می باشند.

شیخ راهبر، افزود: ایشان دارای جایگاه ویژه ای در میان اصحاب پیامبر اسلام و نیز یار و همراه خلفای راشدین بودند، فتوحات فراوانی در جنگ های همراه رسول خدا و اسلام انجام دادند.

این عالم اهل سنت، ادامه داد: ایشان فاتح خیبر بودند و فراتر از همه آنان دردانه رسول الله و فاطمه زهرا و همسر ایشان می باشند و نیز دو سبط رسول از وجود ایشان هستند که یک شاخصه و خصیصه این بزرگوار است.

وی تصریح کرد: از این جهت می طلبد امت اسلامی سیره آن بزرگوار را خط مشی خود قرار داده و عدالت و سیره علوی نهج البلاغه که سراسر از فرمایشات این بزرگوار است را بند به بند و جمله به جمله در مسیر زندگی خود بکار گیرد.

وی عنوان کرد: باید پدران اکنون جملات گهربار ایشان را در زندگی خود بکارگیرند و ایشان را اسوه و الگو قرار داده و یار و مددکار همسر خود باشند.

امام جمعه اهل سنت بندر لنگه، اذعان داشت: امت اسلامی باید با پیروی از ایشان، مدافع مظلومین و یاری گر انسان های مستضعف در عالم باشند و نسبت به یکدیگر  اهتمام ورزند.

وی در پایان تاکید کرد: امیرالمومنین علی(ع) یار و همراه خلفای راشدین بوده اند؛ ایشان محور وحدت میان تمام مذاهب اسلامی هستند زیرا تمام مذاهب اسلامی برای ایشان جایگاه ویژه ای قائل بوده اند و در نزد تمام مذاهب اسلامی دارای احترام و منزلتی خاص هستند.

ارسال نظر