وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امت پیامبر اسلام(ص)، ذیل لوای رسول خدا واحدخواهند شد
۱۴۰۲/۰۷/۱۰ ۰۸:۵۸ 199
حجت الاسلام مهدوی مهر در گفتگو با تقریب:

امت پیامبر اسلام(ص)، ذیل لوای رسول خدا واحدخواهند شد

دبیر شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، بیان کرد: امت واحده که در قرآن کریم به آن اشارت شده است، در حقیقت از کلمه امت و واحده تشکیل شده است؛ امت در قرآن را با یک بررسی کوتاه به این نتیجه خواهیم رسید که از طیف وسیع معنایی و خردمندانه است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن مهدوی مهر دبیر شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی ضمن تبریک به مناسبت فرارسیدن هفته وحدت، با تاکید بر اهمیت و توجه به امت واحده ذیل قرآن کریم و رهنمودهای رسول خدا(ص)، اظهار داشت: در آیاتی امت به فراتر از پیروان یک دین اطلاق شده است؛ در آیه شریفه ای که زیاد در ارتباط با امت به آن استناد می شود این است که می فرماید: "إِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً وَأَنَا رَبُّكُمْ فَاعْبُدُونِ"، و بی تردید این [اسلام] آیین [حقیقی] شماست در حالی که آیینی یگانه است و منم پروردگار شما پس مرا بپرستید، در این آیه فراتر از حتی یک امت، پیامبران الهی و امت پیامبر اسلام اطلاق شده است که یک بحث مهم با اهمیتی است.

حجت الاسلام مهدوی مهر، افزود: امت واحده که در قرآن کریم به آن اشارت شده است، در حقیقت از کلمه امت و واحده تشکیل شده است؛ امت در قرآن را با یک بررسی کوتاه به این نتیجه خواهیم رسید که از طیف وسیع معنایی و خردمندانه است.

عضو شورای عالی مجمع تقریب جهانی مذاهب اسلامی، تصریح کرد: امت در قرآن حتی به یک فرد نیز اطلاق شده است؛ به حضرت ابراهیم امت گفته شده است بلکه شخصیتی واحد بود و همین طور در آیاتی از قرآن کریم، امت به جمعی از مردم گفته شده است.

وی ادامه داد: فرض بفرمایید که پیامبران الهی امت داشتند ولی در میان امت آن ها چه بسا تقسیماتی وجود داشته است که آنان را نیز امت گفته شده است.

استاد دانشگاه و حوزه علمیه قم، بیان کرد: توجه بیشتر که کنیم از هیچ پیامبری سخن گفته نشده است و مبحث بندگی خداوند و امت واحده است؛ در واقع یکتاپرستی یک امر فطری است و خداوند انسان را با فطرت یکتاپرستی آفریده است.

وی در پایان تاکید کرد:و در نتیجه دعوت به امت واحده یعنی همه انسان های روی زمین را به این سرشت خداپرستی فراخوانده و همه را به یکپارچگی دعوت کنیم و اگر اختلافی است بعد از این مسئله بوجود آمده و اختلافات پسینی است.

ارسال نظر