وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
امام رضا علیه السلام با معرفی اسلام ناب محمدی، گفت وگوی بین تمدن ها را بنا نهاد
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۰۸:۱۳ 304
آیت الله کعبی در گفت وگو با تقریب:

امام رضا علیه السلام با معرفی اسلام ناب محمدی، گفت وگوی بین تمدن ها را بنا نهاد

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان کرد: تمام دستاوردهایی که بدست می آید هدیه امام رضا علیه السلام است، ایشان از فرصت ولایت عهدی استفاده نمودند و قلوب مومنین را از مسائلی که آنان را رنج می داده است رها کردند.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله عباس کعبی عضو مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، امام رضا(ع) را منشأ بسیاری از موفقیت ها و دستاوردهای امت اسلامی دانست و اظهار داشت: هجرت امام رضا(ع) به ایران اسلامی منشأ تحولات بزرگی در تاریخ، فرهنگ و تمدن اسلامی شده است؛ به فرموده امام (ره) و رهبری معظم انقلاب مشهد مقدس مرکز معنوی ایران اسلامی و حتی منطقه است و تمام دستاوردهایی که بدست می آید هدیه امام رضا علیه السلام است.

آیت الله کعبی افزود: امام در زمان هجرتشان چند نقش را ایفا کردند، ایشان در ابتدا اسلام ناب محمدی را معرفی نمودند و بر اساس آموزه های اهل بیت علیهم السلام به تمدن ها و فرهنگ ها گفت وگوی بین تمدن ها را بنا نهادند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ایشان از فرصت ولایت عهدی استفاده نمودند و قلوب مومنین را از مسائلی که آنان را رنج می داده است رها کردند و جنایات ، انحرافات بنی امیه و نیز جریاناتی که مدعی محبت به اهل بیت بودند و مسیرشان بر خلاف اهل بیت و مصالح اسلام و مسلمین بوده است، را افشا کردند.

وی عنوان کرد: امام رضا علیه السلام می فرمایند: "اسلام بدون رهبری الهی، پیشرفت و ثمره ای ندارد"؛ رهبری امت اسلامی مانند روح حرکت بخش و الهام بخش و امید آفرین است که باعث رشد و پویایی امت اسلامی خواهد شد.

وی در پایان تأکید کرد: امام رضا(ع) در حدیثی می فرمایند: "صَدِيقُ كُلِّ اِمْرِئٍ عَقْلُهُ وَ عَدُوُّهُ جَهْلُهُ "؛ دوست هر انساني عقل و دشمن او جهلش است؛ ایشان همواره بر عقلانیت ، عدالت و وحدت تأکید داشتند و بازسازی امت اسلامی را بر پایه محبت اهل بیت(ع) می دانستند که امیدواریم انشاءالله برکات امام رضا(ع) همچنان ادامه داشته باشد.

ارسال نظر