وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
از پیشرفت ها و برکات انقلاب اسلامی حرکت به سوی تشکیل امت واحده است
۱۴۰۱/۰۹/۰۹ ۱۱:۱۶ 467
موسوی هشترودی در گفتگو با تقریب:

از پیشرفت ها و برکات انقلاب اسلامی حرکت به سوی تشکیل امت واحده است

آیت الله سیدطه موسوی هشترودی استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره یه سخنان و تاکیدات مقام معظم رهبری در بیان پیشرفت های انقلاب اسلامی، اظهار داشت: فطرت انقلاب اسلامی حقیقتی است که ملت های دیگر را به پیروی از آن سوق داده است اگر ملت های یمن ، افغانستان ، عربستان ، بحرین و حتی کشورهای اندونزی و آسیای شرقی ، اروپا و آمریکا می توانند امت واحده را تشکیل دهند به برکت ظهور انقلاب اسلامی است.

وی افزود: قطعا انقلاب اسلامی یک حرکت جهش دار در تقریب مذاهب اسلامی و مورد تایید متفکران اسلامی اعم از شیعه وسنی در جهان اسلام بوده است، دانشمندان و علمای الازهر مصر و کشورهای اسلامی دیگر نیز به این مسئله اذعان دارند که احیاگر و عملیاتی شدن احکام اسلام از انقلاب اسلامی ایران آغاز گردیده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه قم، تصریح کرد: امت اسلام با شناخت احکام اسلام و گرایش به مبارزه با ظلم و دشمن شناسی باید مقدمات ظهور را فراهم سازند؛ اگر تمام ملت های مسلمان اعم از شیعه وسنی خواهان تحول و مبارزه با استکبار باشند امت واحده شکل خواهد گرفت؛در واقع اهل سنت و تشیع ایران با اهل سنت وتشیع کشورهای دیگر یک امر واحد را طلب کنند.

وی گفت: امت اسلام باید خواهان اجرای احکام الهی باشند و در مقابل استکبار جهانی بایستند و شرایط ظهور منجی عالم بشریت را فراهم سازند، بسیاری از انسان ها در کشورهای دیگر زمینه منجی گرایی را دارا هستند.

هشترودی در پایان تاکید کرد: بنابراین حرکت و خاستگاه ملت های جهان از هر مذهب و آئین با الگو گیری از انقلاب اسلامی و وحدت بین مسلمین در ایران اسلامی می تواند منجر به تشکیل امت واحده و زمینه ساز ظهور منجی عالم بشریت شود.

ارسال نظر