وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اتحاد دنیای اسلام با گسترش همکاری بین کشورهای اسلامی امکان پذیر است
۱۴۰۲/۰۳/۳۱ ۱۳:۴۲ 390
مبلغی در گفت‌وگو با تقریب:

اتحاد دنیای اسلام با گسترش همکاری بین کشورهای اسلامی امکان پذیر است

نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی تنها راه ایستادگی در برابر توطئه های صهیونیسم و استکبار جهانی را ایجاد وحدت بین صفوف مسلمانان دانست.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت‌الاسلام "محمد رضا مبلغی" نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توجه به کشورهای منطقه از اولویت های اساسی دستگاه دیپلماسی دولت سیزدهم است که در این راستا اقدامات گسترده ای انجام شده است، به خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تقریب گفت: ارتباط با عربستان یکی از ارزشمند ترین اقدامات دولت جدید است. چون عربستان کشوری بسیار مهم و تاثیرگذار در جامعه اسلامی است که از سر گیری مجدد این ارتباط ها می‌تواند تاثیرات مثبت زیادی در جهان اسلام بگذارد.
 
وی ادامه داد: با گسترش همکاری بین کشورهای اسلامی می‌توان جهان اسلام را متحد کرد و جلوی توطئه هایی که صهیونیسم و استکبار جهانی در ایجاد تفرقه بین صفوف مسلمانان دارد را گرفت.
 
مبلغی با اشاره به این که سفر وزیر امور خارجه عربستان به ایران زمینه ای برای افزایش همگرایی منطقه ای و دستیابی دو کشور به همکاری‌های بیشتر است، تاکید کرد: هر چند که در بین ایران و عربستان اختلافات عقدیتی وجود دارد ولی این موارد نباید دشمنی بین کشورهای اسلامی را سبب شود؛ لذا توافق بین ایران و عربستان و به دنبال آن از سرگیری ارتباط دیگر کشورهای اسلامی با یکدیگر می‌تواند نتایج بسیار خوبی برای مسلمانان و جهان اسلام به ارمغان بیاورد.
 
نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر عربستان و به دنبال آن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به این نتیجه رسیده اند که شکست آمریکا و انزوای رژیم صهیونیستی در منطقه و به دنبال آن تضمین امنیت درمنطقه، ناشی از، از سرگیری رابطه با ایران است، افزود: بر همین اساس بعد از عربستان کشور های اسلامی منطقه تمایل خود را به برقراری رابطه مجدد با ایران اعلام کرده اند.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه بعد از اعلام عادی شدن روابط ایران و عربستان، مصر به بهبود مناسبات خود با جمهوری اسلامی ابراز تمایل کرده است، خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران که به فکر همگرایی کشورهای اسلامی است و همچنین برای تحقق بخشی به راهبرد سیاست منطقه‌ای خود باید به از سرگیری روابط خود با کشورهایی مانند مصر اهمیت دهد. امیدواریم چنین حرکت‌هایی بسیار مثبت و تاثیرگذاربوده و به اتحاد کشورهای اسلامی ختم شود.

ارسال نظر