وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
آیت الله غروی: وحدت و اتحاد بین مسلمین از تاکیدات قرآن است
۱۴۰۲/۰۷/۰۱ ۰۸:۲۵ 192
وحدت و تقریب؛

آیت الله غروی: وحدت و اتحاد بین مسلمین از تاکیدات قرآن است

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، بیان کرد: دست خدا با جماعت است، اگر از هم جدا و متفرق شوید شیطان شما را می رباید؛ یکی از مسائلی که ضمن توصیه در روایات و آیات تاکید شده است توجه مسلمانان و مومنان به وحدت و تقریب می باشد تا شیطان میان صفوف واحد آنان فاصله نیفکند.

آیت الله محمد غروی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب در آستانه هفته وحدت، دست خدا را با جماعت متحد دانست و اظهار داشت: در روایات ائمه معصومین و روایات رسول خدا(ص) که طرفین نقل کردند ملاحظه می کنید،  پیامبر اسلام(ص) می فرمایند: "أيُّهَا النّاسُ! عَلَيكُم بِالجَماعَةِ و إيّاكُم و الفُرقَةَ"، ای مردم بر شما باد به با جماعت باشید و از تفرقه دوری کنید.

آیت الله غروی، افزود: این مطلبی است که رسول خدا(ص) فرمودند و در کنزالآمال هم آمده است، مطلب دیگر روایت "ید الله مع جماعه" دست خدا با جماعت است؛ اگر از هم جدا و متفرق شوید شیطان شما را می رباید، همچنان که گرگ گوسفندی که از جماعت جدا شود او را می رباید.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به آیه مشهور "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا"، تصریح کرد: از اموری که قرآن کریم و سنت پیامبر اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) بر آن تاکید شده است، وحدت و اتحاد بین مسلمین و عدم تفرق بین آن ها است.

وی ادامه داد: خداوند متعال در آیه ای دیگر می فرماید: " يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ"، اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد، صبر كنيد و ايستادگى ورزيد و مرزها را نگهبانى كنيد و از خدا پروا نماييد، اميد است كه رستگار شويد.

وی عنوان کرد: در نتیجه یکی از مسائلی که ضمن توصیه  در روایات و آیات تاکید شده است توجه مسلمانان و مومنان به وحدت و تقریب می باشد تا شیطان میان صفوف واحد آنان فاصله نیفکند.

وی اذعان داشت: امت اسلامی نباید نسبت به سرنوشت یکدیگر بی تفاوت باشند؛ اگر اختلافی ایجاد شد آن مسئله را اصلاح کنند؛ لذا باید با توجه به مشترکات بر اتحاد میان مسلمانان تاکید داشت.

وی در پایان تاکید کرد: پیامبراسلام(ص) فرمودند، در کنار سنت و بر محوریت قرآن و عترت اتحاد داشته باشید؛ اگر بخواهیم ایمان ، عقائد و امثال و ذالک را به حساب نیاوریم و سلایق و عقائد مادی را در نظر یگیریم، قرآن کریم نمی پذیرد، لذا باید بر محورهایی که قرآن کریم معین کرده است عمل کرد.

ارسال نظر