وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دهه کرامت؛ عاملی برای وحدت اسلامی
۱۴۰۳/۰۲/۲۳ ۱۴:۴۴ 58
ماموستا راستی در گفتگو با تقریب تاکید کرد؛

دهه کرامت؛ عاملی برای وحدت اسلامی

عضو شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت، بیان کرد: در دهه کرامت قرار گرفته ایم و با تبعیت از سنت رسول خدا ، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) باید سبب تقویت اتحاد ، اخوت و صمیمیت میان تمام آحاد جامعه و امت اسلامی باشیم.


به گزارش خبرگزاری تقریب، ماموستا محمدامین راستی عضو شورای برنامه ریزی علوم دینی اهل سنت و امام جمعه موقت سنندج در گفتگو با خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب با اشاره به اصل کرامت و بزرگواری در سیره پیامبر اسلام وائمه اطهار، این خصیصه بزرگ را عامل مهمی برای تحکیم وحدت امت اسلامی دانست و اظهار داشت: سنت حسنه کرامت در سیره حضرت رسول خدا(ص) یکی از اصول و مسائل مهم در سیره ایشان بوده است؛ از اینرو امت اسلامی باید بدان اهمیت و اهتمام ویژه ای داشته باشند.

ماموستا راستی، افزود: پیامبر اسلام فرمودند: "من مبعوث شدم تا اخلاق نیک ، درست و حسنه را به مردم بیاموزم"، امت اسلام باید به پیامبراسلام تمسک جسته تا مبادا گمراه شود.

این عالم اهل سنت عنوان کرد: در دهه کرامت قرار گرفته ایم و با تبعیت از سنت رسول خدا ، قرآن کریم و ائمه اطهار(ع) باید سبب تقویت اتحاد ، اخوت و صمیمیت میان تمام آحاد جامعه و امت اسلامی باشیم.

وی در پایان تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی جوامع اسلامی، تکلیف امت اسلامی است و نه فقط در دهه کرامت به مسائل تحکیم وحدت توجه کنند بلکه باید  تمام دهه های سال را دهه کرامت دانسته و پیوسته تلاش کنند برادری، اخوت، مهربانی، الفت، دوستی و اتحاد در میان جامعه گسترش پیداکند.

ارسال نظر