وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تحلیلگر سوری: طوفان الاقصی، غرب را رسوا کرد
۱۴۰۲/۰۸/۲۹ ۰۸:۴۷ 140

تحلیلگر سوری: طوفان الاقصی، غرب را رسوا کرد

فعال رسانه‌ای و تحلیلگر سیاسی سوری تأکید کرد، عملیات طوفان الاقصی باعث رسوایی نظام‌های استبدادی غربی و حامیان رژیم صهیونیستی شد که نقاب دموکراسی زده‌اند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، "محمود موالدی" در پنجمین وبینار طوفان الاقصی تأکید کرد: از زمان پیدایش تفکر و اندیشه مقاومت به صورت نوین، همواره شاهد نوعی حمایت و پشتیبانی مردمی از مقاومت بوده‌ایم.

وی افزود: از دهه 80 در لبنان شاهد حمایت عظیم مردمی از مقاومت اسلامی در لبنان بودیم، زیرا مقاومت از بطن جامعه و دردها و مشکلات عمیق آنها نشأت گرفته و الهام بخش واقعی آزادی و عدالت بوده است.

این فعال رسانه‌ای سوری خاطرنشان کرد: سلاح و موشک و تجهیزات و مهمات جنگی، عناصر تشکیل دهنده مقاومت نیستند، بلکه مقاومت از نوعی وضعیت اجتماعی و انقلابی سرچشمه می‌گیرد که حتی در رفتارهای یک فرد ریشه می‌دواند.

محمود موالدی گفت: این نوع اندیشه باعث شد که اقشار مختلف جامعه، گرد مقاومت جمع شده و به روش‌های مختلف فکری، فرهنگی، اجتماعی و حتی سیاسی  از آن حمایت کنند.

وی ادامه داد: این حمایت موجب آن شد که مقاومت وارد عرصه‌های مختلف جامعه شده و درون آن ریشه بدواند، به صورتی که ما امروزه شاهد اقتصاد مقاومتی و سیاست مقاومتی هستیم.

این تحلیلگر سیاسی سوری خاطرنشان کرد: از سوی دیگر، تفکر و اندیشه مقاومت، باعث رسوایی برخی سیاستمداران و نخبگان سیاسی منفعت‌طلب شد که در جوامع عربی و اسلامی وجود دارند.

محمود موالدی افزود: بعضی از نظام‌های حاکمیتی مفهوم مصلحت اندیشی و سیاست نوین جهانی و ماکیاولیستی و منفعت گرایانه را تقویت کرده‌اند؛ به صورتی که سیاست در خدمت منافع عالی حاکمیت و یا جامعه و یا برخی اقشار باشد؛ و مقاومت این دسته از نخبگان سیاسی منفعت طلب و استبدادی را رسوا کرد که به دنبال حمایت از رژیم صهیونیستی هستند.

موالدی گفت: شهدای غزه که شمار قابل توجهی از آنها از زنان و کودکان و سالخوردگان بیگناه هستند، با خون خود باعث رسوایی رژیم جنایتکار اسرائیل و حامیان آن شده و واقعیت مدعیان دموکراسی را برای افکار عمومی جهانی و غرب آشکار کردند.

موالدی خاطرنشان کرد: عملیات طوفان الاقصی باعث رسوایی نظام‌های استبدادی غربی شد که نقاب دموکراسی زده‌اند.

وی با بیان این که مقاومت یک اندیشه و تفکر است، خاطرنشان کرد: با توجه به این که در منطقه‌ای هستیم که این غده سرطانی (رژیم صهیونیستی) در آن وجود دارد، ما امروزه نیازمند دولت‌هایی هستیم که مبتنی بر اندیشه و تفکر مقاومت باشند.

ارسال نظر