وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
اتحاد مسلمانان و هندوها برای مقابله با سیاست‌های ضد اسلامی
۱۴۰۳/۰۳/۲۹ ۱۱:۰۷ 32

اتحاد مسلمانان و هندوها برای مقابله با سیاست‌های ضد اسلامی

مسلمانان و هندوها برای نشان اتحاد میان خود و جلوگیری از تفرقه، عید قربان را در کنار یکدیگر جشن گرفتند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، مسلمانان و هندوها در هند برای نشان دادن اتحاد در میان خود و دامن نزدن به تفرقه‌ای که حزب بهاراتیا جاناتا ایجاد کرده، عید سعید قربان را در کنار یکدیگر جشن گرفته و وعده‌های غذایی خود را با هم به اشتراک گذاشتند.
 
محمد الطاف، از رهبران اسلامی در هند گفت: «عید قربان برای ما مقدس‌ترین عید است. روز را با نماز صبح در مسجد شروع کرده و سپس قربانی را آماده می‌کنیم. عید قربان یادآور امتحان ایمان حضرت ابراهیم (ع) است که خداوند به او دستور داد تا پسرش را قربانی کند. مسلمانان در سراسر جهان نیز برای انعکاس آمادگی او برای انجام این کار، یک حیوان، معمولا بز، گوسفند یا گاو را ذبح و گوشت آن را بین اقوام و فقرا تقسیم می‌کنند.»
 
وی افزود: «من از همسایه‌های هندو در خانه‌ام استقبال می‌کنم. من در این جامعه‌ زندگی می‌کنم و سالهاست رسم بر این بوده که از دوستان هندو خود دعوت کنم تا در غذاهایی که به این مناسبت تهیه می‌کنیم، شرکت و میل کنند.»
 
مسلمانان هند در دهه گذشته با تبعیض و چالش‌های فزاینده‌ای به همراه تنش‌های ناشی از سیاست‌های حزب راستگرای بهاراتیا جاناتا، که در سال 2014 به قدرت رسید، مواجه شده‌اند.
 
ناصر خان، یکی از ساکنان پنجاب گفت: «روح با هم بودن، جوامع مختلف هند را پیوند می‌دهد. عید قربان به معنای شادی است... این یک جشن بسیار ناب است.»
 
وی ادامه داد: «در هند مردم از همه ادیان در جشن‌های یکدیگر شرکت می‌کنند. ما در این عید  از دوستان هندو و سیک دعوت می‌کنیم که با ما غذا بخورند. این فرصتی برای ابراز احساس اجتماعی و تقویت پیوندهای جمعی ما است.»
 
پروفسور اسپیتا هالدر، یک زن هندو از کلکته نیز گفت که مردم در این جشن‌ها به یکدیگر نزدیک می‌شوند.
 
مها دندیال، یکی دیگر از زنان هندو در لاکنو، گفت که عید همیشه بخشی از زندگی ما بوده است. ملتی که با هم جشن می‌گیرند، با هم متحد می‌مانند.
 
بیش از 200 میلیون نفر از جمعیت کشور هند را مسلمانان تشکیل می‌دهند.

ارسال نظر