وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
لزوم تداوم همکاری مشترک بین ایران و ترکیه
۱۴۰۱/۰۹/۱۹ ۰۸:۱۸ 674
رئیس سازمان امور دینی ترکیه تاکید کرد:

لزوم تداوم همکاری مشترک بین ایران و ترکیه

علی ارباش، فرهنگ و تمدن مشترک میان دو ملت را دلیل تداوم همکاری مشترک دانست و گفت: ایران و ترکیه سوابق فرهنگی و دینی بسیار خوبی دارند که امیدواریم در آینده گسترش یابد.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع عصر امروز با دکتر علی ارباش رئیس سازمان امور دینی ترکیه دیدار و گفتگو کرد.

در ابتدای این دیدار رییس سازمان امور دینی ترکیه با اظهار خوشحالی از این ملاقات، گفت: دو کشور ایران و ترکیه سوابق فرهنگی و دینی بسیار خوبی دارند که امیدواریم در آینده گسترش یابد.

علی ارباش فرهنگ و تمدن مشترک میان دو ملت را دلیل تداوم همکاری مشترک دانست و گفت: در سفری که سه سال پیش به ایران داشتم  و متقابلا هیات هایی که از ایران به ترکیه آمدند آثار و برکات خوبی داشت.

وی اضافه کرد: تداوم ارتباطات دینی، علمی و حتی ارتباط اقتصادی بین دولت ها بسیار مفید خواهد بود.

در ادامه این دیدار حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه بدنبال گسترش تعاملات و ارتباطات با علما و انديشمندان دنیای اسلام هستیم، گفت: بیماری کرونا مانع دیدارهای بین علمایی بود و اکنون زمان مناسبی برای تبادل افکار و نظرات بین العلمایی است.

دکتر شهریاری با دعوت از هیات ترکیه ای برای دعوت به ایران آمادگی مجمع تقریب مذاهب برای پیگیری پروژه های مشترک برای حل مسائل در جهان اسلام را اعلام کرد.

ارسال نظر