وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دیدار جمعی از اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
۱۴۰۲/۰۹/۱۴ ۱۴:۵۲ 322

دیدار جمعی از اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی

هیئتی از اعضای تجمع علمای مسلمان لبنان، پیش از ظهر امروز با حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی دیدار و گفت‌و گو کردند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر حمید شهریاری در این دیدار ضمن خوش‌آمدگویی به میهمانان به تشریح تغییرات ایجاد شده در کنفرانس وحدت اسلامی پرداخت و گفت: ما سه کنفرانس منطقه‌ای وحدت را در استانهای کردستان، گلستان و آذربایجان غربی برگزار کردیم تا برای کسانی که امکان حضور در کنفرانس وحدت تهران ندارند، فرصت حضور و سخنرانی فراهم شود.

وی ادامه داد:به عنوان مثال در کنفرانس ارومیه ما بیش از 1100 میهمان از جمله از روسیه، ترکیه، عراق، کردستان عراق و گرجستان داشتیم.

دبیرکل مجمع تقریب خاطرنشان کرد:ما سطح میهمانان کنفرانس را نیز تغییر دادیم، چرا که در کنفرانس وحدت تهران، زمان ما محدود بود و به همین دلیل تصمیم گرفتیم، میهمانان را از سطوحی چون وزیر، مفتی اعظم و یا معاونین ایشان انتخاب کنیم و در کنفرانس وحدت امسال هم شاهد حضور میهمانانی چون مفتی یمن، مفتی روسیه، رئیس مجمع فقهی جده و .. بودیم و اکثرا اذعان کردند که این کنفرانس، با همه کنفرانس‌های قبلی متفاوت بود.

وی در ادامه بنا به درخواست هیأت لبنانی برای تبادل هیأتهای علمایی بین مجمع تقریب و تجمع علمای مسلمان لبنان و همچنین حضور پنج نفر از علمای این تجمع در کنفرانس‌های وحدت منطقه ای پیش رو اعلام آمادگی کرد.

"حسان عبدالله" رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمان لبنان، در این نشست، به حوادث اخیر غزه اشاره کرد و گفت: آنچه در غزه اتفاق افتاد، بسیار وحشتناک بوده و تاکنون سابقه نداشته است. برخی از تجهیزاتی که در جنگ اخیر غزه از سوی نیروهای مقاومت مورد استفاده قرار می‌گیرد، برای اولین بار به نمایش گذاشته می‌شود.  

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی امروز رو به سقوط بوده و نتوانسته است به اهداف خود در غزه دست یابد؛ این رژیم دست به هر اقدامی زد با شکست مواجه شد و سعی کرد از سلاح فتنه استفاده کند، اما امت اسلام هوشیارتر از گذشته عمل کرد، چرا که جنگ غزه آن را بیدارتر کرده است. 

رئیس هیئت اداری تجمع علمای مسلمان لبنان،تأکید کرد که جنگ اخیر غزه، جنگ بین حق و باطل است و راهپیمایی مردم کشورهای مختلف و حتی اروپایی‌ها در حمایت از مردم غزه، دلیلی بر حقانیت مردم این باریکه است. 

وی به قراردادهای منعقد شده بین مجمع تقریب و تجمع علمای مسلمان نیز اشاره کرد و خطاب به دکتر شهریاری گفت: کنفرانسی با  موضوع غزه در لبنان برگزار خواهیم کرد و از شما برای حضور در این کنفرانس دعوت به عمل می‌آوریم.

در ادامه "شیخ غازی حنینه" رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان، به فعالیتهای این تجمع در عرصه تقریب اشاره کرد و گفت: این تجمع نقش مهمی در مسیر وحدت و مقاومت ایفا کرده و می‌توان گفت ما تفکر مجمع تقریب را به صورت عملی پیاده کرده‌ایم؛ بنابراین ظرفیت خوبی است و ما آمادگی داریم تجارب خود را انتقال دهیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد که این تجمع، نقش مهمی در تربیت و افزایش جوانان ایمانی و مذهبی در لبنان ایفا کرده و فرصت خوبی برای استفاده از تجربیات آن فراهم است.

رئیس تجمع علمای مسلمین لبنان با بیان اینکه همه ما در خط ولایت فقیه و خط مقاومت هستیم، خواهان مطرح شدن تجمع علمای مسلمان لبنان در برنامه‌های سالانه مجمع تقریب شد و گفت: از شما می‌خواهیم که از علمای این تجمع برای حضور در کنفرانس‌های منطقه‌ای وحدت نیز دعوت به عمل آورید.

دیگر اعضای هیأت لبنانی هم در ادامه پیشنهادات و خواسته‌های خود را مطرح کردند که مورد استقبال دبیرکل مجمع تقریب قرار گرفت.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا مرتضوی، معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی  در ابتدای این نشست به تشریح برنامه‌های سفر هیأت تجمع علمای مسلمین لبنان به ایران و دیدار ایشان با مقامات کشورمان، طی چند روز اخیر پرداخت.

ارسال نظر