وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب از مرکز اسلامی سیساک زاگرب
۱۴۰۲/۰۸/۲۴ ۰۸:۳۴ 316

بازدید دبیرکل مجمع جهانی تقریب از مرکز اسلامی سیساک زاگرب

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمید شهریاری دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه سفر به کرواسی ضمن بازدید از مرکز اسلامی سیساک در زاگرب در نشست هم اندیشی و گفتگو با امامان مسجد سیساک حضور پیدا کردند. 

دکتر شهریاری طی سخنانی ضمن تقدیراز فعالیت های ارزشمند امامان جماعت و اعضای مرکز اسلامی سیساک، اظهار داشت: توجه شما به هنر و معماری اسلامی در ساخت مرکز و مسجد سیساک که برگرفته از هنر اصفهان است قابل تقدیر است. این هنر به مسلمانان هویت خاصی می دهد و آنها را در سطح طبقات عالی جوامع بشری قرار می دهد.  

وی با بیان اینکه تعلیمات مفتی برای همزیستی مسلمانان الگوی بسیار خوبی برای اروپا است، افزود: تلاش کنید با تدبیر و اتخاذ راهبردهای مناسب با اسلام هراسی مقابله نمایید و نقشه دشمن را خنثی کنید.  

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان اینکه تلاش می کنید تمام مذاهب و سطوح اجتماعی شهر سیساک را به این مرکز دعوت کنید بسیار خوب است و تلاش کنید این مراودات ادامه داشته باشد و برای توسعه آن تلاش کنید جاذبه های حضور را نیز افزایش دهید جامعه اسلامی نیازمند تلاش بیشتری است.  

دکتر شهریاری تأکید کرد: تلاش برای افزایش توان علمی مسلمانان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید به گونه ای باشد که مسلمانان در علم، اخلاق، هنر موفق باشند در اینصورت جایگاه خوبی را در اجتماع کسب خواهند کرد. این موارد وظیفه شما را به عنوان امام جماعت سنگین تر می کند. 

وی افزود: سنت و قرآن باید سرلوحه کار شما باشد علاوه بر نماز و روزه و اعمال عبادی، اخلاق اسلامی باید محور توجه شما باشد، بنابراین: اول هنر و زیبایی، دوم علم و دانش بالا، سوم اخلاق اسلامی مواردی است که می تواند مسلمانان کرواسی را در سطح بالای اجتماعی قرار دهد. 

در ابتدای این نشست کرنکیچ امام ارشد مرکز اسلامی سیساک ضمن تقدیر از حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر شهریاری، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات مرکز اسلامی تحت مدیریت عزیز حسن وویچ مفتی کرواسی ارائه نمودند؛ برگزاری دوره های آموزش زبان عربی و ترکی، برگزاری رویدادهای علمی مختلف در تمام زمینه های علمی پزشکی، مهندسی، اجتماعی و دینی به منظور جذب حداکثری شهروندان سیساک، برگزاری رویدادهای قرآنی شامل حفظ و قرائت ارائه نمود و اظهار داشت: رویکرد مرکز، حمایت از فعالیت های فرهنگی- دینی در قالب برنامه های نوآورانه و جدید است.

ارسال نظر