وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
عملیات طوفان الاقصی نشان داد که با همه مسائل حفاظتی می‌توان به اسرائیل نفوذ و ضربه زد
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ ۱۰:۱۹ 103
مهدی رهبر در وبینار طوفان الاقصی-7:

عملیات طوفان الاقصی نشان داد که با همه مسائل حفاظتی می‌توان به اسرائیل نفوذ و ضربه زد

استاد دانشگاه بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی  اظهار داشت: در گذشته استکبار جهانی وغربی ها تبلیغات بسیاری از شکست ناپذیری ارتش اسرائیل، گنبد آهنین و... در اذهان مردم جا انداخته بودند که هیچگاه نمی‌توان به این ارتش ضربه زد، بنابراین عملیات طوفان الاقصی نشان داد که این تبلیغات درست نیست و می‌توان با همه این مسائل حفاظتی به اسرائیل نفوذ کرد و ضربه زد و به هدف خود رسید.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، مهدی رهبر استاد دانشگاه بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی در وبینار طوفان الاقصی-7 فلسطین محور اتحاد جهان اسلام که به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: مسئله غزه از دو بعد ظاهری و باطنی قابل بحث است، اگر از بعد ظاهری به این قضیه نگاه کنیم، صحنه های رقت انگیز و درد آوری دیده می‌شود؛ کشتار زنان و کودکان،بمباران بیمارستان ها و مکان هایی که به ظاهر امن است اما اسرائیل به هیچ چیزی رحم نکرد و هیچ قوانینی را رعایت نکرد، اگر به این بخش نگاه کنیم برخی از افراد گمان می‌کنند که اسرائیل در جنگ پیروز بوده است.

وی افزود:اما اگر بخواهیم به بعد باطنی آن بنگریم، این مسئله آثار و فواید بسیاری دارد که همه آن در حمایت از مردم فلسطین، غزه و امت اسلامی است که عبارتند از: بی اثر بودن مجامع بین المللی همانند سازمان ملل، شورای امنیت و... که همه متوجه شدند این مجامع اسمی بر روی کاغذ هستند و اگر اراده قلدرهای جهانی باشد اسم این سازمانها و نهاد ها کنار زده خواهد شد و همه تابع منافع آمریکا و انگلیس خواهند بود؛ دومین اثری که از این واقعه می‌توانیم دریابیم شکست پذیری اسرائیل است.

رهبر تصریح کرد: در گذشته استکبار جهانی و غربی ها تبلیغات بسیاری از شکست ناپذیری ارتش اسرائیل، گنبد آهنین و... در اذهان مردم جا انداخته بودند که هیچگاه نمی‌توان به این ارتش ضربه زد، بنابراین عملیات طوفان الاقصی نشان داد که این تبلیغات درست نیست و می‌توان با همه این مسائل حفاظتی به اسرائیل نفوذ کرد، ضربه زد و به هدف خود رسید.

وی با اشاره به فواید سوم عملیات طوفان الاقصی اظهار کرد: مقاومت چندین سال است که در کشورهای مختلف اسلامی جا افتاده و امروز در غزه جلوه خاصی به خود گرفت و مردم احساس کردند که باید در مقابل تجاوزات وحشیانه اسرائیل ایستادگی کنند. سوالی که برخی ها مطرح می‌کنند این است که با این حجم از حمله چطور مردم غزه همچنان مقاومت می‌کنند؟ 

رهبر در همین خصوص ادامه داد: علل مختلفی را می‌توان نسبت به این مقاومت نام برد، یکی از مهمترین آن تعالیم دینی ما است که اگر ظالمی، ظلمی را مرتکب شد، باید در برابر آن ایستاد، مردم فلسطین احساسشان این است که اسرائیل غاصب است و هیچ دلیل منطقی نمی‌بینند که صاحبخانه ملک خود را ترک کند و دست از مقاومت بردارند. ما به کرات در قبل از عملیات طوفان الاقصی مشاهده کردیم که ارتش اسرائیل شکست پذیر است؛ بنابراین این شکست پذیری یک نیرویی به مردم غزه القا کرد که آنها هم می‌توانند مقابل این رژیم غاصب ایستادگی کنند.

استاد دانشگاه بین المللی دانشگاه مذاهب اسلامی اظهار کرد: مردم غزه احساس کردند که اگر مقاومت کنند هویت واقعی اسرائیل بیشتر آشکار خواهد شد. ما دیدیم که حجم جنایات رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر و بر مردم جهان آشکارتر می‌شود، که چه خباثتی در پشت پرده حکام صهیونیستی وجود دارد.

رهبر تصریح کرد: وحدت امت اسلامی، یکی دیگر از آثار مقاومت مردم غزه است، زمانیکه حاکمان دولت های اسلامی متوجه می‌شوند که اسرائیل هیچ قید و بندی را رعایت نمی‌کند، بنابراین سعی کردند که با اتحادی که بینشان ایجاد شده در برابر تهاجمات اسرائیل مقاومت کنند.

استاد دانشگاه مذاهب اسلامی اذعان کرد: ملتها امروز به خوبی مقابل اقدامات شنیع رژیم صهیونیستی اعلام انزجار کردند، اما برخی از حکام کشورها اقدامات عملی زیادی را انجام نداده اند، آنها باید در روابط خودشان با رژیم صهیونیستی تجدید نظر کنند و مقابل این رژیم فاسد ایستادگی کنند.

وی در پایان گفت: امروز مردم غزه به جهانیان ثابت کرده اند که حتی اگر گروه اندکی هم باشند می‌توانیم در برابر حجم عظیم تجاوزات بیاستیم و به نصر الهی امیدوار باشیم. همانطور که خداوند وعده کرده است به مسلمانان نصرت خواهد داد.

ارسال نظر