وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
عملیات طوفان الاقصی تبدیل به یک گفتمان جهانی شده است
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ ۱۰:۱۳ 109
دانش‌پور در وبینار طوفان الاقصی-7:

عملیات طوفان الاقصی تبدیل به یک گفتمان جهانی شده است

استاد دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی اظهار داشت: امروز ما مشاهده می‌کنیم که استکبار جهانی چه هزینه های گزافی را برای نابودی و نسل کشی فلسطینیان به کار برده است، خوشبختانه تمام مذاهب اسلامی در این مسئله اتفاق نظر دارند  که مقابل رژیم جعلی اسرائیل ایستادگی کنند. در واقع عملیات طوفان الاقصی تبدیل به یک گفتمان جهانی شده است.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، افتخار دانش‌پور استاد دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی در وبینار طوفان الاقصی7-  فلسطین محور اتحاد جهان اسلام که به همت معاونت امور ایران مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: راهبرد اساسی جمهوری اسلامی ایران تمرکز بر مسئله فلسطین بود که یکی از مسائل اولیه جهان اسلام تلقی می‌شود.

وی افزود: مشخصات منحصر به فردی در مسئله فلسطین وجود دارد که اولویت جهان اسلام شده است، یکی از این موارد سرزمینی که به مسلمان تعلق دارد و توسط بیگانگانی که از نقاط مختلف کشورهای جهان یک جامعه ای را تشکیل دادند، غصب شده است. اتفاقاتی که در طول تاریخ در جریان غصب فلسطین رخ داده است، حادثه ساده ای نبود و در پس این غصب، کشتار، ظلم و نسل کشی قرار داشت.
 
دانش‌پور تصریح کرد: در کنار هجمه ای که به سرزمین فلسطین انجام شد، بحث توهین، هتک حرمت به مسجد الاقصی را هم می‌توان به آن اشاره کرد که توجه همه جهان اسلام را به خود جلب کرده است. برخی از جریانات استراتژیکی که رژیم جعلی اسرائیل انجام می‌دهد این است که نقش یک پایگاه نظامی برای کشورهای استکباری غرب را بازی می‌کند.
 
وی اظهار کرد: کشورهای استکباری جزو دشمنان اصلی جهان اسلام هستند و در عرصه تاریخ با دسیسه های متعدد در صدد بودند که اتحاد اسلامی را از بین ببرند و مانع از پیشرفت جوامع اسلامی باشند. این دسیسه های جامعه جهانی به سان یک خنجری بود در پهلوی کشورهای اسلامی در منطقه که نکته ای قابل تامل است.
 
استاد دانشگاه مذاهب اسلامی تصریح کرد: صهیونیست امروز در یکی از حساس ترین نقاط جهان اسلام، استیلا پیدا کرده و متاسفانه خطر آن یک خطر جهانی، اخلاقی، سیاسی، اقتصادی و...  برای جهان به حساب می‌آید و از این جای پا برای نفوذ و سلطه خود در منطقه بهره می‌برد، به همین دلیل می‌توانیم بگوییم که چرا فلسطین مسئله اول جهان اسلام شده است.
 
دانش پور خاطر نشان کرد: رنج و آوارگی فلسطینیان درطول این سالهای غصب و... عواملی هستند که اهمیت فلسطین را برای جامعه اسلامی حائز اهمیت می‌کند.
 
وی اذعان کرد: امروز برای مردم غزه و فلسطین راهی جز مقاومت و مبارزه برای مردم فلسطین و در مقابل این رژیم غاصب باقی نمانده است و آنها با تمام قوا ایستادگی ‌می‌کنند. امیدواریم که این مردمان مظلوم وسرافراز بتوانند به پیروزی عظیمی دست پیدا کنند.

دانش‌پور تصریح کرد: امروز ما مشاهده می‌کنیم که استکبار جهانی چه هزینه های گزافی را برای نابودی و نسل کشی فلسطینیان به کار برده است، خوشبختانه تمام مذاهب اسلامی در این مسئله اتفاق نظر دارند  که مقابل رژیم جعلی اسرائیل ایستادگی کنند. در واقع عملیات طوفان الاقصی تبدیل به یک گفتمان جهانی شده است.
 
وی ادامه داد: یعنی مظلومیت و اقتدار مردم غزه در جریان ایستادگی در مقابل رژیم صهیونیستی باعث شد که نگاه دنیا نسبت به مظلومیت اقتدار آمیز مردم غزه واقع بینانه تر شود  و بیش از گذشته همدلی و همراهی مردم جهان نسبت به مسئله غزه و فلسطین گسترش یابد.
 
دانشپور اظهار کرد: امروز جهان اسلام با عملیات طوفان الاقصی از این خمودی خارج شده است و به حمدالله در طول این عملیات و حوادث دردآوری که مردم فلسطین دچار آن شدند دنیا متوجه مظلومیت مردم غزه شد.
 
وی در پایان گفت: البته امروز با انفعال برخی از حاکمیت های سیاسی در دنیا مواجه هستیم که حاصل مصلحت اندیشی های برخی از حکمرانان کشورهای اسلامی است، امروز باید منافعمان را کنار بگذاریم حمایت از فلسطین را باید جزو اولویت های خود قرار دهیم .

ارسال نظر