وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
طوفان الاقصی به تمام بردگی‌ها، سلطه جویی‌ها و نژاد پرستی‌های رژیم صهیونیستی پایان داد
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ ۱۰:۲۲ 100
استاد دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی:

طوفان الاقصی به تمام بردگی‌ها، سلطه جویی‌ها و نژاد پرستی‌های رژیم صهیونیستی پایان داد

استاد دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی اظهار داشت:در هفتم اکتبر اتفاقی افتاد که به تمام بردگی‌ها، سلطه جویی‌ها و نژاد پرستی‌های رژیم صهیونیستی پایان داد و برخلاف اینکه تصور می‌کردند با وجود 15 هزار شهید اعم از زن و کودک و پیر جوان در غزه، مقاومت تسلیم خواهد شد، اینچنین نشد.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، دکتر محمود ویسی استاد دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی، در وبینار طوفان الاقصی7 با عنوان "فلسطین محور اتحاد جهان اسلام" که به همت معاونت ایران مجمع تقریب برگزار شد، اظهار داشت: این روزهای فلسطین، روزهایی متفاوت‌تر از 75 سال گذشته اشغال فلسطین است.

وی ادامه داد: اسرائیل نقش مهم و اصلی را بازی نمی‌کرد، بلکه با همکاری کسانی که ظاهرا نقش رهبریت را برای این جریان داشتند از جمله آمریکا و انگلیس و به نام معامله، طراحی‌هایی را برای بیرون آوردن زمینهای فلسطینیان از چنگالشان انجام دادند که در واقع معامله‌ای در کار نبود و هدف غایی آنها کوچاندن فلسطینی‌ها از سرزمین آبا و اجدادیشان و جایگزینی صهیونیستها و حدود 40 میلیون یهودی که در کل دنیا پراکنده شده‌اند، بود.

ویسی تصریح کرد: در هفتم اکتبر اتفاقی افتاد که به تمام بردگی‌ها، سلطه جویی‌ها، نژاد پرستی‌های رژیم صهیونیستی پایان داد و برخلاف اینکه تصور می‌کردند با وجود 15 هزار شهید اعم از زن وکودک و پیر جوان در غزه، مقاومت تسلیم خواهد شد، مقاومت توانست تا 21 روز در آن تونلهای تنگ و تاریک که دسترسی به کمترین امکانات حیاتی نداشت،  با یک خرما افطار و سحر را بگذرانند. اینجا دیگر کار بشر و انسانی و معادلات عقلی نیست، بلکه عشق و حب به خداوند و دین او و رسولش و جهادی  که بر امت اسلام واجب کرده است، مطرح بود.

وی اضافه کرد: در این مدت بیش از 40 روز گذشته حقایقی آشکار شد که در متون کتابها نیامده و تفسیر نشده است؛ اما در عالم واقع به منصه ظهور رسید و ثابت کرد که چه بسا گروه اندکی بتوانند به اذن خداوند بر گروه بزرگی پیروز شوند و بتوانند مقاومت را سامان دهند.

استاد دانشگاه بین‌المللی مذاهب اسلامی تصریح کرد: مقاومت در طول این پنجاه روز با حفظ تمام زیرساختهای خود علی‌رغم بمبارانهای مکرر، در هم نشکست  و کار به جایی رسید که صهیونیستها مجبور به قبول آتش‌بس و مبادله اسرا شدند.

وی خاطرنشان کرد: غزه درسهای متعددی را به مسلمانانی که خفته اند و یا خفته بودند، داد و آنها را بیدار کرد و حجم زیادی از آگاهی‌ بخشی را در سطح جهانی داد.

استاد دانشگاه بین المللی مذاهب اسلامی یادآور شد، استقامت هزینه می‌طلبد، اما هزینه دادن برای یک چیز ارزشمند اصلا به حساب نمی آید و می‌توان گفت به دست آوردن ارزش‌های بزرگتر است.

وی در پایان گفت: به آینده خوب و روشن اسلام امیدواریم. متفکران و مستشرقان گفته‌اند که اسلام این بار از غرب طلوع می‌کند و شفیع این طلوع اسلام از غرب، حرکت مقاوت اسلامی حماس بود و آن کسانی که علقه و غیرت دینی دارند از مردم غزه حمایت کردند.
 

ارسال نظر