وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
جهاد و کمک رسانی به مردم فلسطین، یک وظیفه شرعی و یک مسئولیت اسلامی و انسانی است
۱۴۰۲/۰۹/۲۱ ۱۰:۱۵ 97
استاد مدارس علوم دینی سنندج:

جهاد و کمک رسانی به مردم فلسطین، یک وظیفه شرعی و یک مسئولیت اسلامی و انسانی است

استاد مدارس علوم دینی سنندج تأکید کرد: حمایت همه جانبه کشورهای غربی از جمله فرانسه و آمریکا از رژیم صهیونیستی ایجاب می کند، کشورهای اسلامی هم مقابله به مثل کنند و حمایت نظامی، مالی، رسانه‌ای و دیپلماتیک و راهبردی از مردم فلسطین داشته باشند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا خسرو کردی استاد مدارس علوم دینی سنندج در وبینار طوفان الاقصی7 با عنوان "فلسطین محور اتحاد جهان اسلام" که به همت معاونت ایران مجمع تقریب برگزار شد، با اشاره به آیات 4 تا 8 سوره اسراء و احادیثی از پیامبر اکرم (ص) از جمله «المؤمنون في تبارهم و تراحمهم و تعاطفهم كمثل الجسد، إذا اشتكي تداعي له سائره بالسهر و الحمي»، «المؤمن للمؤمن کالبنیان المرصوص يشد بعضه بعضا» و «المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يُسْلمه» تأکید کرد:مسأله فلسطین مسئله مسلمانان جهان است و تجاوز به آن به معنی تجاوز و تعدی به تمامی مسلمانان است.

وی اظهار داشت: حمایت همه جانبه کشورهای غربی از جمله فرانسه و آمریکا از رژیم صهیونیستی ایجاب می‌کند، کشورهای اسلامی هم مقابله به مثل کنند و حمایت نظامی، مالی، رسانه‌ای و دیپلماتیک و راهبردی از مردم فلسطین داشته باشند.

ماموستا کردی تأکید کرد: جهاد و کمک رسانی به مردم فلسطین و غزه یک وظیفه شرعی و اخلاقی و یک مسئولیت اسلامی و انسانی است و سکوت در برابر تجاوز رژیم جنایتکار صهیونیستی حرام است.

وی اضافه کرد: رها کردن غزه و مسجد الاقصی و قدس و فلسطین برای ویران شدن، خیانت به خدا و رسول او و مؤمنین و از بزرگترین گناهان در نزد خداست.

استاد مدارس علوم دینی سنندج در ادامه دعا کرد، خداوند مردم غزه را از دست متجاوزان و اشغالگران نجات دهد و آن را تا روز قیامت عزیز گرداند.

وی اظهار داشت:مژده می‌دهیم به مردم فلسطین و غزه و مسلمین جهان که طبق آیات قرآن کریم، سرانجام کار مردم غزه، موفقیت و پیروزی بر صهیونیسم غاصب یهود است.

ماموستا کردی خاطرنشان کرد:جنگ فلسطین، جنگ بین حماس و اسرائیل نیست، بلکه جنگ بین اسلام و کفر است و طبق احادیث پیامبر اکرم(ص) مسلمانان باید برادر و حامی هم باشند و نباید یکدیگر را تنها بگذارند.

وی از خداوند متعال خواست تا قدس را از دست اشغالگران صهیونیست نجات دهد و فرجی برای مردم غزه قرار دهد تا اینگونه شاهد کشته شدن و آوارگی مردم فلسطین نباشیم.

ارسال نظر