وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ 1442
 

يادداشت "منتظر بون گالون" اسلام پژوه و محقق فیلیپینی: کرونا خللی در برگزاری موفق کنفرانس وحدت به وجود نیاورد

در شرایط کنونی بسیاری از برنامه های آموزشی در اغلب زمینه ها به صورت فیزیکی تعطیل شده است و برنامه های آموزشی مجازی در سطحی گسترده جایگزین آن شده است. به ویژه که در حال حاضر طیف زیادی از مردم بنا به ضرورت به فضای مجازی و شبکه‌های اطلاع رسان اینترنتی گرایش پیدا کرده اند. باید از این فضا برای فرهنگ سازی در جهت مبارزه با کرونا بهره برد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1433
 

تشکیل نشست وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورهای اسلامی/ اسلام ستیزی با هدایت صهیونیسم جهانی صورت می گیرد

در بیانیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی تأکید شد: با توجه به موج اسلام ستیزی و اسلام هراسی در جهان غرب با هدایت صهیونیسم جهانی، نیاز به وحدت بین مسلمین و کشورهای مسلمان بیش از پیش محسوس بوده و لازم است کشورهای اسلامی با تشکیل "جبهه متحد"، سدی محکم در برابر استکبار جهانی و صهیونیسم تشکیل دهند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1657
 

دستمالچیان: سردار سلیمانی تئوری شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را شکست داد

سفیر سابق ایران در اردن و لبنان گفت: سردار شهید سلیمانی تئوری شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را شکست داد و طرح بزرگ صهیونیست که تحریک مسلمانان علیه یکدیگر بود را خنثی و تشکیلات اسلامی را راه‌اندازی کرد. همچنین این مکتب حاج قاسم بود که چهره داعش را برای جهانیان معرفی و جریان مقاومت راه متحد کرد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1539
 

مقدم‌فر: حاج قاسم معیاری برای تشخیص حق از باطل شد

مشاور فرهنگی و رسانه‌ای فرمانده سپاه پاسداران گفت: حاج قاسم معیاری برای تشخیص حق از باطل شد، او شناخت عمیق و عقلانی از دشمن داشت. حاج قاسم قدرت بازدارندگی داشت و شکست را برای دشمن خلق کرد و با وجود آنکه دشمن هفت تریلیون برای ناامنی منطقه خرج کرد در برابر آنها ایستاد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1183
 

چمران: تلاش برای اتحاد مسلمین یکی از اهداف برجسته شهید سلیمانی بود

رئیس سابق شورای شهر تهران گفت: تلاش برای اتحاد مسلمین یکی از اهداف برجسته حاج قاسم بود. ایشان با همین اتحاد بود که در مقابل داعش ایستاد و با دیپلماسی وحدت‌آفرین توانست ملاقات‌هایی با پوتین، بشار اسد، سیدحسن نصرالله و... داشته باشد تا از این طریق دیپلماسی سیاسی را شجاعانه رقم بزند و ملت‌های منطقه در کنار یکدیگر بایستند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1347
 

حجت الاسلام والمسلمین حسینی: سردار شهید سلیمانی متعلق به انسانیت بود

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه شهید سلیمانی فقط متعلق به تشیع یا جهان اسلام یا یک منطقه جغرافیایی نبود، گفت: من سراغ ندارم که در عزای شهادت سرداری شیعه و سنی با یکدیگر در مجلس حضور پیدا کرده و برای فردی اینچنین گریه کنند، از این رو باور دارم که شهید سلیمانی متعلق به انسانیت بود.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1375
 

زاهدی: نظام تقریبی سردار سلیمانی به اسلام ناب اهمیت زیادی می‌داد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: نظام تقریبی حاج قاسم نیز به اسلام ناب اهمیت زیادی می‌داد. برای او شیعه و سنی فرقی نداشت. زمانی که کردستان عراق در محاصره جدی بود؛ به آنجا رفت و در جنگ غزه نیز از اهل سنت حمایت می‌کرد. حاج قاسم بیشتر به دنبال مجاهدت بود و بیشتر زندگی خود را وقف گسترش اسلام ناب محمدی کرد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1270
 

دکتر شهریاری: از منظر شهید سلیمانی وحدت جهان اسلام تنها راه مقابله با استکبار جهانی بود

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: سردار شهید سلیمانی اعتقادی وصف‌ناپذیر به وحدت جهان اسلام داشت و معتقد بود برای اینکه جلوی استکبار جهانی بایستیم باید وحدت داشته باشیم و همواره درصدد بود بین شیعه و سنی، کرد و عرب، عجم و عرب و... اتحاد ایجاد کند و در همین زمینه فعالیت‌هایش را در مناطقی همچون کردستان و فلسطین شاهد بودیم.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 962
 

آیت الله رئیسی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانسی وحدت اسلامی: رسول اکرم(ص) جلوه همه ارزشهای انسانی است/اقدامات خلاقانه در زمینه وحدت اسلامی صورت گیرد

رئیس قوه قضائیه تأکید کرد:رسول اکرم(ص) جلوه همه ارزشهای انسانی است و دینی که او برای بشریت آورده است می تواند تمام شؤون زندگی انسان معاصر را اداره کند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1167
 

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری: اسلام آمریکایی، وسیله ای برای مخدوش کردن چهره اسلام راستین است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که امسال به صورت مجازی برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از برنامه های برگزار شده در این کنفرانس، تأکید کرد: دشمنان با ارائه اسلام آمریکایی سعی دارند چهره اسلام راستین را مخدوش سازند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1124
 

حجت الاسلام و المسلمین موسوی: دشمنان انواع فتنه ها را برای ضربه زدن به امت اسلامی به کار گرفته اند

قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به فتنه های دشمنان برای ضربه زدن به وحدت جامعه اسلامی گفت: دشمنان انواع فتنه ها را به سوی نهضت اسلامی ما روانه کردند، تکفیر را زنده کرده و پشتیبانی کردند، داعش را به وجود آوردند، افراط را سردمداری کردند و پشت پرده همه این فتنه ها اسرائیل و آمریکا و دشمنان اسلام بود.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1125
 

مولوی مدنی در اختتامیه سی‌وچهارمین کنفرانس بین المللی وحدت؛ امروز بزرگترین مشکل جهان اسلام تفرقه است

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: امروز چند کشور عربی دست دوستی به سوی صهیونیست ها دراز کرده اند و بقیه هم در صف ایستاده و منتظر فرصتی هستند که با همین روش کار خودشان را ادامه دهند؛ این است که امروز بزرگترین مشکل جهان اسلام فقط و فقط تفرقه است.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1024
 

مولوی سلامی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی: در نبرد بین جبهه حق و باطل، همیشه پیروزی از آن جبهه حق بوده است

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان نمونه هایی از نبرد حق و باطل در طول تاریخ تأکید کرد که در تمامی جبهه های نبرد حق و باطل پیروزی با جبهه حق بوده است.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 897
 

خلیل حمدان در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی: امروز باید سیاست سلطه و هیمنه را نفی کنیم و در برابر سرمایه داری وحشی بایستیم

خلیل حمدان نماینده جنبش امل که در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی به نیابت از نبیه بری رئیس پارلمان لبنان سخنرانی کرد، اظهار داشت: بی شک اصرار بر برگزاری کنفرانس وحدت در فضای مجازی با حضور گسترده دانشمندان برجسته از نقاط مختلف جهان، دلالت روشنی بر تأکید مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای محقق ساختن وحدت دارد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1110
 

رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در اختتامیه کنفرانس وحدت: اجماع سیاسی در کل امت اسلام نیاز امروز و فردای جهان اسلام است

رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان تاکید کرد: دین اسلام امروز از درون با فتنه ها ، نفاق و کش مکش های مختلف دشمنان مواجه است و دلایل بنیادی و اساسی این تفرقه ها ، فتنه هایی است که دشمنان اسلام از طریق نفاق دنبال می کنند.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1034
 

امت اسلامی می تواند با هر خطری مقابله کند/وحدت اسلامی طرح بقای امت است

رئیس جماعت علمای عراق گفت: از مهمترین دروسی که باید به آن توجه کنیم، همکاری است. همکاری بخصوص در جوامع اسلامی از ضروریات زندگی‌ای است که نمی‌توان از آن بی‌نیاز بود.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1284
 

وبینار «بزرگداشت طلایه دار وحدت و تقریب مذاهب اسلامی عالم ربانی حضرت آیت الله شیخ محمد علی تسخیری»

وبینار «بزرگداشت طلایه دار وحدت و تقریب مذاهب اسلامی عالم ربانی حضرت آیت الله شیخ محمد علی تسخیری»

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1186
 

وبینار "تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی در عصر کرونا برای جوامع اسلامی" برگزار شد

در پنجمین روز کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی وبینار "تهدیدها و فرصت‌های فضای مجازی در عصر کرونا برای جوامع اسلامی" با حضور علما و اندیشمندان شیعه و اهل سنت برگزار شد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1148
 

وبینار چالشهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی غرب در مواجهه با کرونا برگزار شد

در آخرین روز برگزاری سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی، وبینار چالشهای فرهنگی، اقتصادی و سیاسی غرب در مواجهه با کرونا برگزار شد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1051
 

تأکید بر ضرورت فعال‌سازی سازمان‌های اسلامی صلح دوست

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار داشت: ما باید سازمان‌های بین‌المللی، اسلامی و صلح‌دوست را فعال کنیم تا بتوانیم با تدوین اخلاقیات و مرام‌نامه‌های لازم شاهد صلح و سلامت در آینده جهان باشیم و از خطر افراد زشت‌کار و پلید که به دنبال ترورهای شخصی و ملی هستند در امان بمانیم.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1047
 

کنفرانس منطقه ای شمال آفریقا (الجزایر و تونس) برگزار شد

در پنجمین روز برگزاری سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با موضوع «همکاریهای اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا» کنفرانس منطقه ای شمال آفریقا (الجزایر و تونس) برگزار شد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1104
 

برگزاری وبینار"همکاری های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا"

در پنجمین روز کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی وبینار منطقه‌‌ای اروپا "با موضوع همکاری های اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا" برگزار شد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ 1177
 

وبینار منطقه ای غرب آسیا با عنوان «همکاری اسلامی در مواجهه با مصائب و بلایا» برگزار شد

در پنجمین روز برگزاری سی و چهارمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، وبینار منطقه ای غرب آسیا با حضور اندیشمندانی از کشورهای عراق، یمن، اردن و سوریه برگزار شد.

۱۳۹۹/۰۸/۱۴ 879
 

"جعفری" در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی: جریان‌های تفرقه‌آمیز به دنبال برجسته‌سازی تناقض میان علم و دین هستند

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) پاکستان گفت: جریان‌های ضددینی و تفرقه آمیز از سوی دشمنان به شیوه خاصی طراحی شده و این جریان‌ها سعی می‌کنند دوگانگی و تناقض علم و دین را در مورد کرونا برجسته کنند و وظیفه علمای دینی روشن‌سازی توطئه دشمن در این شرایط است.