وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
چمران: تلاش برای اتحاد مسلمین یکی از اهداف برجسته شهید سلیمانی بود
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۱۱:۰۳ 1201
نشست علمی «نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وحدت و امنیت جهان اسلام»؛

چمران: تلاش برای اتحاد مسلمین یکی از اهداف برجسته شهید سلیمانی بود

به گزارش ستاد خبری سی‌وچهارمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در نشست علمی «نقش سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در وحدت و امنیت جهان اسلام» در سی و چهارمین کنفرانس وحدت اسلامی با بیان اینکه نوع تقسیمات کشوری در خاورمیانه به‌گونه‌ای است که از قدیم‌الایام کشورهای کوچک عموما در این منطقه با یکدیگر درگیری داشته‌اند، اظهار داشت: می‌توان گفت همین امر سبب زنده ماندن اسرائیل و به وجود آمدن این اختلافات شده است. دو قطبی بودن خاورمیانه از یک سو و وجود اسرائیل از سوی دیگر باعث شده است که کشورهای منطقه نتوانند به اتحاد برسند.
وی ادامه داد: برخی سران خودفروخته کشورهای اسلامی نیز در این دو قطبی بودن بدتر عمل کرده‌اند و همواره رژیم اسرائیل به دنبال پررنگ کردن فاصله عرب و عجم بوده است. انقلاب اسلامی باعث شد که اتحاد در منطقه بیشتر باشد و پس از انقلاب اسلامی، بسیج در مناطق مختلف خاورمیانه پدیدار شد و همین امر باعث شد که راحت‌تر بتوانیم اهداف انقلاب را به جهانیان معرفی کنیم.
رئیس سابق شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: به وجود آمدن نیروهای حشدالشعبی در عراق و نیروهای مقاومت در سوریه و یمن نشان از آن دارد که سردار حاج قاسم سلیمانی مدیریتی عظیم در این عرصه داشتند. 
چمران در پایان گفت: تلاش برای اتحاد مسلمین یکی از اهداف برجسته حاج قاسم بود. ایشان با همین اتحاد بود که در مقابل داعش ایستاد و با دیپلماسی وحدت‌آفرین توانست ملاقات‌هایی با پوتین، بشار اسد، سیدحسن نصرالله و... داشته باشد تا از این طریق دیپلماسی سیاسی را شجاعانه رقم بزند و ملت‌های منطقه در کنار یکدیگر بایستند.

ارسال نظر