وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در اختتامیه کنفرانس وحدت: اجماع سیاسی در کل امت اسلام نیاز امروز و فردای جهان اسلام است
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ ۰۹:۴۸ 1109

رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در اختتامیه کنفرانس وحدت: اجماع سیاسی در کل امت اسلام نیاز امروز و فردای جهان اسلام است

به گزارش حوزه اندیشه خبرگزاری تقریب، مولوی حبیب الله حسام، رئیس شورای اخوت اسلامی افغانستان در سخنانی در مراسم اختتامیه سی و چهارمین کنفرانس وحدت، گفت که مبنای اساسی دین اسلام، وحدت و برادری و همبستگی است. 

وی با بیان اینکه تا زمانی که امت اسلامی مطابق قرآن کریم و روش علمی رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم ، به یک امت واحد که شریک مسائل سیاسی و اجتماعی و تمدنی خود است، تبدیل نشود، مسلمانان به هیچ یک از اهداف سیاسی و بنیادی خود نمی رسند، افزود:« دین اسلام امروز از درون با فتنه ها ، نفاق و کش مکش های مختلف دشمنان مواجه است و دلایل بنیادی و اساسی این تفرقه ها ، فتنه هایی است که دشمنان اسلام از طریق نفاق دنبال می کنند».

این عالم افغانستانی با اشاره به اینکه نفاق مذهبی، قومی و نژادی می تواند برای دشمن فرصتی باشد که امت اسلامی را ناکام کند و از رسیدن آنها به سروری ، سیادت و بزرگی جلوگیری کند، اظهار داشت: «یگانه راه رسیدن به کمال سعادت و کمال اقتدار سیاسی، وحدت و برادری مسلمانان است اگر مسلمانان در عصر مصیبت باری که در آن زندگی می کنیم، به وحدت نرسند و انسجام نداشته باشند و به ریسمان الهی وصل نشوند، طعمه مناسبی برای اهداف ضد اسلامی دشمنان خواهند بود». 

حبیب الله حسام ادامه داد:« امت اسلامی در قدم نخست به وحدت و برادری و سپس به اقتدار و قدرت مالی و معنوی نیازمند است که بتواند به قدرت بازدارنده نظامی، فرهنگی ، بشری و قدرت معنوی برسد. زمانی مسلمانان به  قدرت بزرگ مادی و معنوی دست می یابند که زیرساخت های وحدت و برادری ایجاد شده باشد. در  آن زمان است که منابع اسلام محفوظ می ماند و منجر به دفاع از مظلومین مسلمین در هر نقطه از جهان می شود».

به گفته حبیب الله حسام، اجماع سیاسی در کل امت اسلام نیاز امروز و فردای جهان اسلام است و دنیای اسلام به یک اجماع همگانی حول محور قرآن کریم ، قبله مسلمین، معبود واحد و کلمه واحد نیازمند است. 

وی عنوان کرد:« تمام آشوب هایی که شعله های آن در جوامع اسلامی چه در خاورمیانه و چه در کشورهای آسیایی و  اسلامی روشن است، بدلیل رونق یافتن اختلاف و نفاق داخلی است که دشمنان اسلام مدیریت و رهبری می کنند بنابراین باید از هرگوشه دنیای اسلام صدای برادری بلند شود. ولادت نبی اکرم صلی الله یک جرقه نور علیه ظلمت بود. نبی اکرم زندگی بشریت را متحول ساخت و لوح صفای بشریت که با کدورت، ظلم، جاهلیت، نفاق، شقاوت و بدبختی و شرک آلوده بود، پاک سازی کرد». 

حبیب الله حسام در پایان تصریح کرد:«ما برای حرکت در مسیر رسول اکرم باید راه وحدت و برادری را در سراسر دنیا تبلیغ کنیم و اولویت همه اساتید و دانشمندان و رسانه های دنیای اسلام و روشن فکران دنیای اسلام که مومنانه می اندیشند باید نجات فلسطین، مسلمین و تمام جوامع مسلمان باشد».

وی در پایان تاکید کرد:«راه نجات برای مسلمانان یک صدایی و اتحاد و برادری است و باید این داعیه نجات بخش یعنی وحدت طلبی را تبلیغ کنیم و دراین راه سعی کنیم تا مسلمان ها به وحدت برسند و دست دشمنان اسلام از سرنوشت اقتصادی و سیاسی امت اسلام کوتاه شود. ما روزی به  این مقاصد بزرگ می رسیم که مسلمانان را حول محور قرآن و سنت نبوی جمع می کنیم و راه رسول گرامی اسلام را ادامه می دهیم».

ارسال نظر