رهبر شیعیان نیجریه در وبینار «شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت»:

شهید ابراهیم رئیسی، سیاستمداری مبارز بود/ دولت و ملت ایران حامی مظلومند

شهید ابراهیم رئیسی، سیاستمداری مبارز بود/ دولت و ملت ایران حامی مظلومند

رهبر شیعیان نیجریه اظهار داشت که شهید رئیسی یک سیاستمدار مبارز بود که دیپلماسی و مبارزه را با هم ادغام کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، شیخ ابراهیم زکزاکی، رهبر شیعیان نیجریه در وبینار بین‌المللی «شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت» که امروز (یکشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت که هدف شهید رئیسی آزادسازی فلسطین بود.
 
وی افزود: «فلسطین، فرمانده قدرتمندی را از دست داد. در طول این چند سال گذشته شهید رئیسی برای اتحاد همه افراد در حال مبارزه در بخش‌های مختلف تلاش کرد و می‌خواست یک جمع متحد تشکیل دهد و دشمن این را خوب می‌دانست.»
 
شیخ زکزاکی ادامه داد: «همه محورهای مقاومت از لبنان، یمن، سوریه و عراق برای مبارزه به جمهوری اسلامی ایران پیوستند.»
 
وی تاکید کرد: «ابراهیم رئیسی و حسین امیرعبداللهیان را می‌توان سیاستمدارانی مبارز دانست که سیاست و مبارزه را با هم ادغام کردند. مردم زیادی فکر می‌کنند که دیپلماسی و انقلاب نمی‌تواند با هم باشد و این دو با هم متفاوتند.»
 
رهبر شیعیان نیجریه گفت: «شهید رئیسی دیپلماسی و مبارزه را با هم ادغام کرد. او توانست ایران را وارد گروه‌های بین‌المللی مختلف به خصوص در چین و روسیه کند.»
 
وی ابراز امیدواری کرد که چنین جریانی بعد از شهید رئیسی هم ادامه داشته باشد و این مبارزه در نهایت به اتحاد و مبارزه با دشمن مشترک منجر گردد.»
 
شیخ ابراهیم زکزاکی در پایان خاطرنشان کرد: «چرا باید کسی برای حمایت از مظلوم خجالت بکشد؟ ما از مظلومان حمایت می‌کنیم. در غرب، دولت و مردم در دو بخش متفاوت هستند. دولت از ظالم و مردم از مظلوم حمایت می‌کنند؛ اما اکنون به جهانیان نشان داده شد که دولت جمهوری اسلامی ایران و مردم آن، هر دو حامی مظلوم هستند.»