نویسنده و تحلیلگر سوریه‌ای:

شهیدرئیسی یاور محرومان و یک الگوی کامل بود

شهیدرئیسی یاور محرومان و یک الگوی کامل بود

محمود الموالدی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوریه شهید رئیسی را یاور محرومان و مستضعفان و فقرا و یک الگوی کامل در عمل و گفتار توصیف کرد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، محمود الموالدی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی سوریه در وبینار بین‌المللی "شهید رئیسی؛ منادی وحدت، مرد مقاومت" که امروز یکشنبه به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهان وی اظهار داشت که خون این شهدا به منزله یک قربانی بزرگ بود که همه تلاش‌ها در راستای ایجاد فتنه و شکاف در داخل جمهوری اسلامی را با شکست روبه‌رو کرد.

وی با اشاره به مراسم تشییع مردمی و حزن عمیقی که در شهادت شهدای خدمت همه ایران را در برگرفت، گفت: آقای رئیسی تنها، رئیس‌جمهور منتخب ایران نبود، بلکه یک رهبر الگو در همه عرصه‌های کاری و تصمیمات و رفتار شخصی و عمومی بود.

این تحلیلگر سوری، شهید رئیسی را یاور محرومان و مستضعفان و فقرا و یک الگوی کامل در عمل و گفتار توصیف کرد و افزود: تفاوت میان یک رئیس جمهور که با قدرت منصوب شده و رئیس جمهوری که الگو قرار گرفته، یک تفاوت بسیار بزرگ در عمل و گفتار است.

وی گفت در عرصه خارجی، شهید رئیسی و وزیر امور خارجه وی حسین امیرعبدالهیان، یک رفتار دیپلماسی مقاوم را به تصویر کشیدند که بیانگر یک فضای شناختی و منش سیاسی آمیخته با تواضع و زهد و وفاداری بود. 

الموالدی در ادامه افزود: این شهدا، صدای همه محور مقاومت، فلسطین و مقاومت آن و سوریه و عراق و یمن و لبنان و همه آزادگان در همه جهان بودند. 

وی با بیان این که این شهدا به دور از منفعت‌طلبی و براساس ایدئولوژی کار می‌کردند به همین دلیل معتقدیم که جمهوری اسلامی ایران به منزله ام القری برای همه آزادگان و زمینه ساز وعده حق است که آنها آن را دور می‌بینند اما ما آن را نزدیک می‌بینیم.