رئیس شورای مصلحت اسلامی افغانستان در وبینار "شهید رئیسی؛ منادی وحدت ، مرد مقاومت":

دفاع شهید جمهور از قرآن در سازمان ملل فراموش نمی‌شود

دفاع شهید جمهور از قرآن در سازمان ملل فراموش نمی‌شود

رئیس شورای مصلحت اسلامی افغانستان بر این باور است که دفاع شایسته آیت‌الله رئیسی در سازمان ملل از کتاب خدا، گویای زنده بودن امت‌های اسلامی بود.


به گزارش خبرگزاری تقریب، در نخستین وبینار بین‌المللی "شهید رئیسی؛ منادی وحدت ، مرد مقاومت" که امروز (یکشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، مولوی "بحرالدین جوزجانی" رئیس شورای مصلحت اسلامی افغانستان، شهادت آیت‌الله رئیسی و همراهان وی را به رهبر معظم انقلاب، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت و بیان داشت: شهید رئیسی تا آخرین لحظه عمر خود به ارزش‌های ایمانی، اخلاقی و انسانی نسبت به مردم ایران و تمامی مسلمانان جهان پایبند بود.
 
وی ادامه داد: این شهید بزرگوار با خون خود ثابت‌کرد که یک مبارز و یک انقلابی واقعی است.
 
رئیس شورای مصلحت اسلامی افغانستان با اشاره به آیه شریفه:"ِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبديلًا" آیت الله رئیسی را یکی از رجال برجسته و شخصیت نامی در امت اسلامی دانست.
 
مولوی جوزجانی تاکیدکرد: شهید رئیسی از لحاظ فکر و اندیشه، فرزند امت اسلامی و مسلمانان عالم بود. وی یک شخصیت با ایمان، مجاهد، انقلابی، وابسته به انقلاب اسلامی و پیرو راهروی بنیانگذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری بود.
 
وی شهادت این عالم بزرگوار را برای ملت ایران دردناک دانست و افزود: ما امیدوار هستیم که خداوند شخصیت‌هایی همانند ایشان که دائما در حال تلاش برای متحد کردن کشورهای اسلامی بود را به ملت‌های اسلامی عطا فرماید. وی به اخلاقیات اجتماعی اسلامی پایبند بود و به سبب خدماتی که انجام داده بود از سوی مقام معظم رهبری و مردم ایران لقب شهید خدمت گرفت.
 
رئیس شورای مصلحت اسلامی افغانستان یادآور شد: شجاعت این مرد بزرگ سنگر محکم سیاسی و اجتماعی آزادی‌خواهان در ملت‌های مظلوم جهان بخصوص ملت مسلمان فلسطین بود. این حقیقت از عقیده جهادی و ایمانی شهید رئیسی حکایت داشت.
 
وی تاکیدکرد: زمانی که دشمن اسلام، قرآن کریم را مورد اهانت قرار داد، شهید رئیسی به عنوان یک انسان شایسته در سازمان ملل و در برابر چشمان هزاران انسان از کتاب خدا دفاع کرد و زنده بودن امت‌های اسلامی را به رخ جهانیان کشید و تاریخ شهامت وی را فراموش نخواهد کرد.
 
مولوی جوزجانی عنوان کرد: دفاع شجاعانه شهید رئیسی از قرآن کریم در سازمان‌ملل هرگز از ذهن‌ها پاک نخواهد شد. وی  در جهات متعدد دیگر نیز اهتمام ویژه به اعتلای قرآن کریم داشت.
 
وی با اشاره به این که شهید رئیسی، یک رئیس‌جمهور جهادی و خدمتگزار بود، تصریح کرد: وی با کشورهای همسایه رابطه تنگاتنگ برقرار کرده بود و احیای رابطه جمهوری اسلامی ایران و عربستان گویای این واقعیت است.
 
رئیس شورای مصلحت اسلامی افغانستان در پایان خاطرنشان کرد: چه خوب است که آزادگان جهان دولت‌ها و سران کشورهای اسلامی، سیاست شهید رئیسی را دنبال کنند تا بتوانند مسلمانان را با یکدیگر متحد نمایند.