بانوی اندیشمند لبنانی:

شهید رئیسی و امیرعبدالهیان تنها به ایران اختصاص نداشتند

شهید رئیسی و امیرعبدالهیان تنها به ایران اختصاص نداشتند

بانوی اندیشمند لبنانی اظهار داشت که شهید رئیسی و شهید امیرعبدالهیان تنها به ایران اختصاص نداشتند بلکه رئیس جمهور و وزیر امورخارجه مقاومت بودند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، دلال عباس، بانوی اندیشمند لبنانی در نخستین وبینار بین‌المللی "شهید رئیسی؛ منادی وحدت ، مرد مقاومت" که امروز یکشنبه به همت مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، شهادت سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور و حسین امیرعبدالهیان، وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و همراهان آنها را به جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفت.

وی با بیان این که آقای رئیسی تصویری از جمهوری اسلامی ایران مستقل را که بر سر آرمان‌های خود کوتاه نمی‌آید در جوامع بین‌المللی به تصویر کشید، تصریح کرد: او با لحن مبارزه‌طلبی که از امام راحل(ره) آموخته بود با آمریکا سخن گفت و به اسرائیلی‌ها گفت که بدون شک نابود خواهند شد.

این بانوی لبنانی با اشاره به این که استکبار جهانی همواره به دنبال به زانو درآوردن ملت ایران و دست برداشتن آنها از حقوق خود است، خاطرنشان کرد: آقای رئیسی در حالی که به دنبال بهبود مشکلات اقتصادی ایران بود که از تحریم‌هایی ناشی می‌شد که به دلیل حمایت از مسئله فلسطین و آزادگی به این کشور تحمیل شده است، سیاست خارجی مبتنی بر ارتباط با کشورهای همسایه را دنبال می‌کرد تا بتواند منطقه‌ای را که در معرض حملات وحشیانه قرار دارد، بهبود بخشد.

وی ادامه داد: دکتر امیرعبدالهیان، پیش از آنکه به عنوان وزیر امورخارجه در زمان ریاست‌جمهوری شهید رئیسی انتخاب شود، سابقه فعالیت سیاسی زیادی داشت. وی ارتباط با جبهه بین‌المللی مبارزه با آمریکا را تقویت نموده و بر استراتژی توجه به شرق تکیه نمود.

دلال عباس افزود: امیرعبدالهیان یا دیپلماسی مقاومت، دبیرکلی کنفرانس بین‌المللی حمایت از انتفاضه فلسطین در سال 2016 را برعهده داشت و ارتباط او با رهبران جنبش‌های مقاومت مانند حزب الله، جنبش جهاد اسلامی و حماس ثبت شده است و همه ما شاهد اقدامات وی در راستای هماهنگی میان این قدرت‌ها در عملیات طوفان‌الاقصی و سفرهای وی به کشورهای مختلف به منظور حمایت از غزه و محور مقاومت بوده‌ایم.

وی با تاکید بر این که رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه تنها به ایران اختصاص نداشتند و رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه مقاومت بودند، اظهار داشت: ایران و محور مقاومت، رئیس‌جمهور نمونه‌ای را از دست دادند که نماد یک مرد دولت، نظام، قانون و عاشق آرمان فلسطین و مقاومت بود و با شهادت امیرعبدالهیان، دیپلماتی را از دست دادند که ذوب در حق و آرمان فلسطین و مقاومت بود و مسئله فلسطین را در محافل بین‌المللی مطرح کرد.

این بانوی اندیشمند لبنانی ادامه داد: رحمت خداوند بر این دو مرد بزرگ، مومن، قدرتمند، صادق و با اخلاص باد که تکیه‌گاه مسئله فلسطین و مردم غزه بودند و حق را می‌گفتند، بدون این که از ملامت ملامتگران واهمه‌ای داشته باشند.