وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
نقش رسانه‌ها در ایجاد همگرایی و وحدت اسلامی
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ۱۳:۵۳ 164
حسینی مزاری در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت ؛

نقش رسانه‌ها در ایجاد همگرایی و وحدت اسلامی

رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان تصریح کرد: مهم‌ترین برنامه و استراتژیک‌ترین کاری که رسانه‌های اسلامی باید به دست بگیرند، بحث بالا بردن فرهنگ عمومی و ارتقای آگاهی‌های مردم در حوزه‌های مختلف حول موضوعات مختلف است.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام و المسلمین “سید عیسی حسینی مزاری”، رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در سخنانی در وبینار سی و هفتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی تأکید کرد: رسانه‌های اسلامی همیشه به دنبال این بوده‌اند که همگرایی و وحدت اسلامی در جوامع اسلامی ایجاد شود اما با توجه به ضرورت وحدت در شرایط موجود و در آینده جوامع اسلامی، لازم است که بیش از همیشه در بحث ایجاد همگرایی و وحدت اسلامی کار انجام شود.
 
وی افزود: اگر قرار است که رسانه‌های اسلامی در این عرصه و میدان نقش مفیدتر و موثرتری ایفا کنند، ضروری است که از یک سو به ابزار و ادوات مدرن مجهز باشند و از سوی دیگر نیروی انسانی آن، هم از نظر کمی و هم کیفی تأمین شود. علاوه بر این برنامه‌ها باید به گونه‌ای جذاب باشند که مخاطب را پای رسانه‌ها بکشاند و از این راه تاثیرات شگرف خود را بگذارد.

 حسینی مزاری خاطرنشان کرد: ما اگر بخواهیم در رابطه با بحث همگرایی و ایجاد وحدت اسلامی بر مخاطب تاثیر بگذاریم و مردم کشورهای مختلف اسلامی را به این سمت و سو جهت دهیم، مهم‌ترین برنامه و استراتژیک‌ترین کاری که رسانه‌ها باید به دست بگیرند، بحث بالا بردن فرهنگ عمومی و ارتقای آگاهی‌های مردم در حوزه‌های مختلف حول موضوعات مختلف است.

 رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان گفت: اگر آگاهی مردم بالا برود و  فرهنگ زندگی مردم ارتقا پیدا بکند، قطعاً خود مردم به ضرورت داشتن وحدت اذعان خواهند کرد. 

حسینی مزاری با تأکید بر اهمیت جهاد تببین، اظهار داشت: بالا بردن آگاهی‌های عمومی و فرهنگ زندگی برنامه‌ای است که به صورت دراز مدت باید در دست رسانه‌ها باشد؛ اما بحث جهاد تبیین، یک حرکت روزمره است و ما باید هر لحظه و هر ساعت و هر روز و هر هفته و هر ماه و هر سال در این حوزه ورود داشته باشیم و کار کنیم. چنانچه حضرت امام خامنه‌ای حفظه الله تعالی در رابطه با لزوم جهاد تبیین فرمایشات بسیار عظیم و ژرفی ارائه کردند و بر ما این وظیفه را ایجاد کرد که تمام رسانه‌های اسلامی در این عرصه باید کار کنند.

حسینی مزاری در بیان نکاتی در رابطه با جهاد تبیین در حوزه همگرایی و وحدت اسلامی تصریح کرد: ما باید ضرورت وجود وحدت را به مردم بفهمانیم و بیان کنیم که اگر وحدت وجود داشته باشد، جوامع اسلامی مقتدر می‌شوند و اگراقتدار پیدا کردند، می‌توانند در سایر عرصه‌ها به راحتی زندگی مقتدرانه خودشان را ادامه بدهند.

 وی در ارتباط با مضرات اختلاف گفت: در رابطه مضرات اختلاف هم باید تبیین صورت بگیرد که وجود اختلاف چه ضرر و زیان‌هایی را متوجه  جوامع اسلامی خواهد کرد .

 رئیس مرکز فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی تبیان در ادامه بر لزوم شناساندن دشمن تاکید کرد و افزود: ما باید در عرصه افشای چهره دشمن و شناساندن دشمن داخلی و منطقه‌ای و جهانی به مسلمانان توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

وی با اشاره به دسیسه هایی که دشمنان با استفاده از فرصت‌های مختلف علیه ملت‌های اسلامی سازماندهی می‌کنند، اظهار داشت: ما باید این توطئه ها و شیوه ایجاد توطئه و تاثیرگذاری توطئه‌ها را برای جامعه اسلامی بیان کنیم.

حسینی مزاری شناساندن نفوذی‌ها را از دیگر نکات مهم خواند و تاکیدکرد: باید این نفوذی‌ها را معرفی و مشخص کنیم که چه شخصیت‌ها و چه حرکت‌هایی در میان جوامع اسلامی حضور دارند که وابسته به دشمن هستند و برنامه‌های دشمن را علیه کشورهای اسلامی اجرا می‌کنند. 

حسینی مزاری تأکید کرد: رسانه‌ها با افشای این مسائل برای مسلمان‌ها می‌توانند در زمینه عمل به وظایف خودشان در راستای ایجاد همگرایی یا تبیین همگرایی و وحدت اسلامی، به توفیقاتی نائل شوند. 


برای مشاهده فیلم کامل سخنرانی به لینک زیر مراجعه کنید:

https://iuc.taqrib.ir/iuc37/fa/videos/video_20201942

ارسال نظر