وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مسلمانان باید یک امپراتوری بدون مرز داشته باشند
۱۴۰۲/۰۷/۰۶ ۱۷:۲۶ 121
معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب:

مسلمانان باید یک امپراتوری بدون مرز داشته باشند

معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر لزوم ایجاد پول واحد در جهان اسلام، تصریح کرد: مسلمانان باید یک امپراتوری بدون مرز داشته باشند و در عین حال استقلال آنها حفظ شود.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، «حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی فرمانیان» معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب در وبینار سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت اسلامی که به همت مجمع تقریب مذاهب برگزار می‌شود، تصریح کرد: «در باب تقریب و وحدت اسلامی سخن بسیار گفته شده و آثار متعددی هم در این زمینه نشر یافته است اما همچنان جهان اسلام، به تقریب و وحدت اسلامی نیاز دارد».

وی با بیان این که امروزه جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری به وحدت احتیاج دارد، گفت: در این یک صد سال گذشته مخصوصاً با حضور اسرائیل در فلسطین، یکی از مسائلی که میان مسلمان‌ها همیشه موجب وحدت بوده، همگرایی و همدلی تمام مسلمانان در مخالفت با اسرائیل است.

همه مسلمانان اتفاق نظر دارند که اسرائیل یک غده سرطانی است
معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب در این باره توضیح داد: «تمام مسلمانان اتفاق نظر دارند که اسرائیل به عنوان یک غده سرطانی است که آمریکا، انگلستان و دیگر دول اروپایی برای مشغول کردن مسلمانان  و  راحت شدن از دست یهودی‌ها آن را در میان سرزمین مقدس فلسطین ایجاد کردند و مسئله فلسطین را آنگونه که خودشان دوست داشتند، مطرح ساختند».

وی ادامه داد: «آنها ابتدا منطقه‌ای به نام اسرائیل را ایجاد کردند تا مسلمانان را به آن مشغول کنند و بعد از آن، اقدام به عادی‌سازی روابط میان کشورهای اسلامی با این رژیم کردند یعنی مثل این که یک غده سرطانی را وارد یک بدن کنند و بعد موادی به این بدن تزریق کنند تا این بدن نسبت به این غده سرطانی هیچ عکس‌العملی نشان ندهد و او را یک بیماری نداند بلکه او را از خود بپندارد، در حالی که آن یک غده‌ سرطانی است که اگر به حال خود رها بشود، تمام بدن را می‌گیرد و موجب از بین رفتن انسان می‌شود».

حجت‌الاسلام و المسلمین فرمانیان با اشاره به این که آنها گفتند ما می‌خواهیم منطقه بزرگی از نیل تا فرات داشته باشیم، گفت: «اگر کسی دقت کند، می‌بیند که هسته مرکزی و هسته اصلی و پایتخت مرکزی جهان اسلام همین منطقه است و بقیه مناطق، حاشیه‌ای و فرعی هستند و جهان اسلام در این منطقه همیشه حرف اول را می‌زده است».

اسرائیل به دنبال نفوذ فرهنگی و سیاسی در کشورهای اسلامی است
وی در ادامه خاطرنشان کرد که اگر این عادی‌سازی صورت بگیرد و کم کم مسلمان‌ها نسبت به مسئله اسرائیل بی‌توجه شوند، اسرائیل به مرور زمان به دنبال آن می‌رود که از طریق فرهنگی و تعامل با کشورهای اسلامی، نفوذ خود را در میان این کشورها گسترش دهد. در آن زمان دستورها و سیاست‌هایی که اسرائیل دیکته می‌کند، سیاست‌های اصلی کشورهای اسلامی می‌شود.

وی در این باره توضیح داد: «اگر ما قائل به جنگ تمدن‌ها باشیم و معتقد باشیم که مسلمان‌ها دنبال تمدن جدید هستند، بنابراین آنها تلاش می‌کنند ما را به مسائل حاشیه‌ای مشغول کنند تا ما از آن تمدن اصلی و اساسی دور شویم».

تمدن، تنها با وحدت ایجاد می‌شود
معاون پژوهشی دانشگاه ادیان و مذاهب با بیان این که تمدن، تنها با وحدت و تقریب حاصل می‌شود، تصریح کرد: «اروپایی‌ها اتحادیه اروپایی تشکیل دادند، پول واحد تاسیس کردند، مرزهایشان را برداشتند و در عین حال کشورها، استقلال خود را حفظ کردند. ما نیز باید این کار را می‌کردیم. ما باید یک امپراتوری بدون مرز داشته باشیم و در عین حال ملی‌گرایی سر جای خود باقی بماند».

وی با تاکید بر لزوم ایجاد پول واحد در جهان اسلام، خاطرنشان کرد:« آن وقت اگر یک مسلمان از چین حرکت کند، می‌تواند بدون هیچ مشکلی تا مغرب و تونس مسافرت کند و همه این مناطق را سرزمین خودش بداند البته در عین حال، مسائل استقلال کشورها هم باید حفظ بشود».

حجت‌الاسلام و المسلمین فرمانیان در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: «اگر ما وحدت داشته باشیم، آن وقت اسرائیل نمی‌تواند سیاست‌های خود را به بسیاری از کشورها دیکته کند، تکفیری‌ها نمی‌توانند در میان مسلمان‌ها نفوذ داشته باشند و تفرقه ایجاد کنند، آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها و اروپایی‌ها نمی‌توانند برخی از احزاب و گروه‌های تکفیری را بر کشورهای اسلامی مسلط کنند».

وی با بیان این که تکفیری‌ها در سوریه و عراق به نام اسلام، توحید و به اسم جهاد در راه خدا برای رسیدن به خلافت اسلامی بسیاری از مسلمان‌ها را کشتند، همه زیرساخت‌های آن شهر و آن منطقه را از بین بردند و بسیاری از نوامیس مردم را هتک حرمت کردند، گفت: «آنها یک سرزمین سوخته را تحویل مسلمان‌ها دادند و مسلمانی که سرزمین خود را به یک سرزمین سوخته تبدیل کند، چه بداند چه نداند، عاملی  برای تسلط بیشتر استکبار جهانی بر منطقه است».

ارسال نظر