وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مسلمانان از حکم وحدت غافل مانده‌اند/ حال امروز فلسطین نتیجه تفرقه مسلمانان است
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۳۴ 13
خطیب و پژوهشگر دینی بنگلادش در چهارمین وبینار کنفرانس وحدت:

مسلمانان از حکم وحدت غافل مانده‌اند/ حال امروز فلسطین نتیجه تفرقه مسلمانان است

مولوی محمد فهیم الرحمن، خطیب و پژوهشگر دینی بنگلادش در چهارمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی که امروز (یکشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: کفار و منافقان و یهود از زمان بعثت پیامبر اسلام(ص) برای ایجاد خلل در دین اسلام و ارتداد مسلمانان تلاش می‌کردند.

وی با بیان این که نباید گمان کنیم که این تلاش از سوی کافران و منافقان تنها در گذشته بوده است، تصریح‌کرد: این تلاش‌ها در زمان کنونی شدت یافته و مسلمانان تنها با یک قدرت بازدارنده از نیرنگ و شر آنها در امان خواهند ماند که این قدرت در درجه اول، قدرت ایمان و وحدت است.

این پژوهشگر بنگلادشی از قدرت سلاح به عنوان عامل بازدارنده دیگری در برابر دشمنان نام برد و خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده است: "وَأَعِدُّوا لَهُمْ مَا اسْتَطَعْتُمْ مِنْ قُوَّةٍ".

وی در ادامه سخنان خود اختلاف و تفرقه را یکی از بزرگترین مصیبت‌های این امت خواند و گفت خداوند به ما دستور داده است که متفرق نشویم.

مولوی محمد فهیم الرحمن اظهار داشت: اتحاد، مهم‌ترین قدرت برای یک ملت است. با اتحاد، ملت‌ها می‌توانند به جایگاهی که سزاوار آن هستند، برسند و در امنیت و اطمینان زندگی کنند.

وی در ادامه افزود: واقعیت امروز مسلمانان نشان می‌دهد که آنها از حکم وحدت غافل شده و در اجرای آن ناتوان مانده‌اند و تنها تعدادی کمی از آنها هستند که اهمیت این امر را درک کرده و برای اجرا و تحقق آن تلاش می‌کنند.

این عالم مسلمان با تأکید بر این که وحدت میان مسلمانان بر اساس نص قرآن کریم واجب است، گفت: اسلوب‌های قرآن کریم و سنت در دلالت بر وحدت متفاوت است و گاه صراحتا به وحدت امر شده است همانگونه که خداوند متعال می‌فرماید: "وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا وَاذْكُرُوا نِعْمَتَ اللَّهِ عَلَيْكُمْ إِذْ كُنْتُمْ أَعْدَاءً فَأَلَّفَ بَيْنَ قُلُوبِكُمْ فَأَصْبَحْتُمْ بِنِعْمَتِهِ إِخْوَانًا وَكُنْتُمْ عَلَى شَفَا حُفْرَةٍ مِنَ النَّارِ فَأَنْقَذَكُمْ مِنْهَا كَذَلِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ آيَاتِهِ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ "

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که جهان اسلام اکنون به دولت‌های کوچکی تقسیم شده، اظهار داشت که جهان اسلام با نزاع و اختلاف هیچ مانعی در برابر دیگران نیست، این در حالی است که جهان غرب از بیداری مسلمانان و حرکت آنها به سمت وحدت و به دست آوردن ابزارهای قدرت می‌ترسد، لذا همه تلاش خود را می‌کند تا هر آنچه که می‌تواند آنها را به عزت و شکوه گذشته بازگرداند، از میان بردارد.

این عالم بنگلادشی در ادامه تاکیدکرد که ای مسلمانان، حوادث کنونی در فلسطین نتیجه تفرقه ماست. این در حالی است که فلسطین در سرزمین مقدس واقع شده که مسجدالاقصی در آن قرار دارد که قبله نخست و محل معراج پیامبر(ص) است لذا بر همه مسلمانان لازم است که نسبت به آنچه در فلسطین رخ می‌دهد، آگاه باشند.

وی با بیان این که نباید حوادث فلسطین به امری عادی برای ما تبدیل شود، گفت: آنها زنان، کودکان و مردم را می‌کشند و مساجد را به آتش می‌کشند و خانه‌ها و مردم را از منازل خود اخراج کرده و همه چیز را ویران می‌کنند که همه این‌ها از مکر یهود است.

مولوی محمد فهیم الرحمن تاکیدکرد که امروز بر همه حکام و امرای مسلمان واجب است  تقوای الهی را در رابطه با این سرزمین مقدس رعایت کنند و بر همه مسلمانان در شرق و غرب جهان واجب است که صدای خود را در برابر کید یهود بالاببرند و در این امر متحد شده و به یاری مردم فلسطین برخیزند.

ارسال نظر