وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
مردم فلسطین قطعا پیروز خواهند شد/ علمای امت در این شرایط نباید سکوت کنند
۱۴۰۲/۱۱/۲۵ ۰۸:۲۲ 79
عالم لبنانی:

مردم فلسطین قطعا پیروز خواهند شد/ علمای امت در این شرایط نباید سکوت کنند

عالم لبنانی تاکیدکرد: خداوند، بر علما واجب کرده که در هر شرایط و زمانی، حرف حق را بگویند و به پا خیزند.


به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، سید علی الموسوی، عالم لبنانی در وبینار «بامیهمانان کنفرانس» که به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار گردید، اظهار داشت: امروز بیش از یکصد و بیست روز از عملیات طوفان الاقصی و از عملیات جهاد در راه خداوند و صبر و استقامت می‌گذرد که در رفتارها و اقدامات مجاهدان و مبارزان در تمام میادین نبرد و جهاد در فلسطین، یمن، عراق و لبنان تجلی یافته است.

وی با بیان این که انسان در برابر صحنه عظیم جهادی که اکنون جریان دارد و صبری که مبارزان از خود نشان می‌دهند،جز به دیده احترام و عظمت نمی‌تواند بنگرد، بتصریح کرد: خداوند، جهاد را بابی از دروازه‌های تقرب به خود قرار داده است که انسان به واسطه آن منزلت و جایگاه بزرگی نزد خداوند پیدا می‌کند.

الموسوی افزود: جهاد و مبارزاتی که رزمندگان در حال حاضر به آن می‌پردازند، جهاد در راه خداست، مقابله با بدترین دشمنان خداوند در این دوره و زمانه و در کره خاکی است، مقابله با آنها، مقابله حق مطلق با باطل محض است.

وی با بیان این که امام خامنه‌ای (حفظه الله تعالی) به این اشاره فرمودند که این نبرد، نبردی با نشانه‌ها و علائم روشن، نبرد حق در برابر باطل است، گفت: وقتی نبرد، نبرد حق در برابر باطل باشد، شک و تردیدی نیست که حق در این نبرد پیروز خواهد شد. ما به وعده خداوند بزرگ در این زمینه ایمان داریم.

این عالم لبنانی خاطرنشان کرد که طوفان الاقصی یک حادثه بزرگ تاریخی و یک لحظه سرنوشت ساز در تاریخ امت اسلام است، ادامه صبر و استقامت مجاهدان در خلال این دوران، مسئولیت را بر عهده همه ملت‌های اسلامی قرار داده است و نباید در این زمینه موضع تماشاچی داشته باشند، آنها باید هر کاری را برای یاری رزمندگانی که در راه خدا جهاد می‌کنند، انجام دهند.

وی ادامه داد: نکته دوم، وظیفه‌ای است که علمای امت اسلام برعهده دارند، صدا و فریاد علما در این زمینه، ضروری و تعیین کننده است و علما نباید در این شرایط سکوت کنند، زیرا آنها بر بسیاری از مردم تأثیر دارند،

این عالم مسلمان افزود: در شرایط فعلی ما در برابر یک صحنه عظیمی قرار گرفته‌ایم، صحنه‌ای که در آن قهرمانان غزه پیروز می‌شوند و آیات کلام الله را در برابر خانه‌های ویران شده و مشکلات و مصیبت سنگینی که بر دوششان سنگینی می‌کند، تلاوت می‌کنند، ولی همچنان به زیور صبر و استقامت و ثبات آراسته هستند.

وی اظهارداشت: بزرگترین چیزی که باید برای آن تأسف خورد، این است که امت اسلام که به این صحنه از صحنه‌های پیروزی الهی اعتنایی نکند و آن را رها کرده هیچ موضع قهرمانانه‌ای در برابر این صحنه اتخاذ نکند.

وی با بیان این که خداوند عز و جل وقتی جهاد را واجب کرده است، گفت:  درب جهاد در حال حاضر، یاری مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین است، همچنین باید به این نکته اشاره کنم که امروز جهاد، فقط به دست گرفتن سلاح نیست،بلکه در سخنانی است که در راه حق گفته می‌شود، در موضعی است که اتخاذ می‌شود، در هر کنفرانسی که برگزار می‌شود، در هر دیدار و تجمع و تظاهراتی که برگزار می‌شود و همه اینها جهاد در راه خدا و یاری حق در برابر باطل است.

الحسینی تصریح کرد: تصور نمی‌کنم که انسان فرصتی برای تقرب به خداوند عز و جل و کسب منزلت و جایگاه نزد خداوند بالاتر از آنچه امروز و در شرایط کنونی فراهم شده است، پیدا کند. اینکه در همه سخنان، در خطبه‌های نماز جمعه، در مناسبت‌های اسلامی و هنگام سخنرانی برای مردم، از حق بگوید، اینکه فلسطین به یاری خداوند، پیروز خواهد شد و خداوند، در این زمینه در کتاب خود به مومنان بشارت پیروزی داده است.

وی در پایان سخنان خود گفت: مردمی که امروز جهاد می‌کنند و کسانی که موضع قهرمانانه اتخاذ کرده‌اند، به این موضع و آیه قرآن التزام دارند که اگر خداوند را یاری کنید، خداوند قطعا شما را یاری خواهد کرد و این وعده را امام خامنه‌ای حفظه الله چند روز پیش بشارت داده‌اند که فرمودند غزه قطعا به یاری خداوند پیروز خواهد.

ارسال نظر