وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
فاجعه غزه به امت اسلامی فهماند که باید از اختلافات دوری کنند
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۱۹ 13
مولوی انوارالحق در سومین وبینار کنفرانس وحدت:

فاجعه غزه به امت اسلامی فهماند که باید از اختلافات دوری کنند

مولوی انوار الحق حقانی، استاد و پژوهشگر دینی پاکستان در سومین  وبینار  کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: اینکه ما امت اسلامی را به وحدت و یکپارچگی دعوت کنیم، موضوع مهمی است که همه مسلمانان جهان اسلام باید به آن پایبند باشند.

وی با اشاره به فرمایشات پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: ایشان فرمودند مسلمانان همگی همانند عضوی از یک بدن هستند که اگر یکی از اعضا به درد آید، دیگر اعضا نیز با او همدرد می‌شوند.

مولوی حقانی خاطر نشان کرد: پیامبر (ص) در حدیث ثقلین هم می‌فرمایند: من در میان شما دو چیز باقی می‌گذارم که اگر آنها را دستاویز قرار دهید، هرگز گمراه نخواهید شد؛ کتاب خدا و عترتم که اهل‌بیتم هستند.

وی با بیان اینکه مسلمانان با یکدیگر برادر هستند و نباید به یکدیگر توهین و بی احترامی ‌کنند، گفت: امت اسلامی اشتراکات زیادی دارند که با استفاده از آنها می‌توانند به وحدت مورد نظر برسند و اختلافات را کنار بگذارند.

استاد و پژوهشگر دینی پاکستان خاطر نشان کرد: فتوای رهبر انقلاب اسلامی در مورد احترام به مقدسات یک فتوای فوق العاده‌ در سطح جهانی بود که بازخورد فراوانی داشت.

مولوی حقانی در پایان گفت:  امروز آمریکا و اسرائیل به صورت وحشیانه به فلسطینیان حمله می‌کنند، این فاجعه به ما فهمانده است که امت اسلامی را از اختلاف دور کنیم و به سمت مشترکات پیش رویم تا بتوانیم فلسطین را نجات دهیم.

ارسال نظر