وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
عملیات طوفان الاقصی، دگرگونی اساسی را در جهان اسلام رقم زد
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۱۴ 11
عماد حمرونی در سومین وبینار کنفرانس وحدت:

عملیات طوفان الاقصی، دگرگونی اساسی را در جهان اسلام رقم زد

عماد حمرونی، استاد دانشگاه فرانسه در سومین وبینار کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت:  مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی از ابتدای تأسیس آن بی وقفه در پی تلاش برای ایجاد وحدت و نزدیک تر کردن دیدگاه‌های نخبگان جهان اسلام به یکدیگر است.

وی افزود: به لطف عملیات موفقیت آمیز طوفان الاقصی در حال حاضر ما به یک دگرگونی کلی در جهان اسلام رسیدیم و مسئولیت‌مان در قبال مسئله فلسطین بیشتر شده است، در واقع عملیات طوفان الاقصی، ضربه سهمگینی به دشمن صهیونیستی وارد کرد و این رژیم اشغالگر را به زانو در آورد.

حمرونی تصریح کرد: متاسفانه رژیم صهیونیستی به کمک آمریکا، انگلیس و فرانسه حکومت خود را تشکیل داد و از هفت دهه قبل، مردم فلسطین و مردم منطقه در حال مبارزه با استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی برای آزادی فلسطین و مسجد الاقصی هستند.  

استاد دانشگاه فرانسه با بیان اینکه پیروزی مقاومت فلسطین در 7 اکتبر 2023 به نقطه عطف در تاریخ تبدیل شد، گفت: به همین دلیل است که برای اولین بار در تاریخ رژیم صهیونیستی، این رژیم برای بقای خود می‌جنگد و به نسل کشی روی آورده است. آنها کودکان و زنان را می کشند و مدارس، بیمارستان‌ها، مساجد و کلیساها را تخریب می کنند.

حمرونی با اشاره به اینکه برنامه اصلی رژیم صهیونیستی تخریب و نابودی فلسطین است، گفت: امروز محور مقاومت قدرت و راهبرد نظامی قوی را از خود نشان داده و این رژیم منحوس را به زانو درآورده است.

استاد دانشگاه فرانسه با طرح این سوال که امروز وظیفه امت اسلامی در این جنگ رو در رو چیست؟ گفت:شهادت 45 هزار انسان بی‌گناه، تخریب کامل غزه، ترور شهید اسماعیل هنیه و...همه این عوامل باعث شده است که ما به عنوان نخبگان، علما و اندیشمندان جهان اسلام، سردمداران حکومت‌های اسلامی را مجبور کنیم تا حول محور ارزش‌های مشترک متحد شوند.

وی در پایان گفت: ما باید یک طرح اجتماعی، اقتصادی و سیاسی  دقیق و مدون را طراحی کنیم تا مردم منطقه با تبعیت از آن اتحادشان بیشتر شود تا در میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی پیروز شویم، اگر این موارد را رعایت نکنیم، هرگز به پیروزی نخواهیم رسید.

ارسال نظر