وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
"عزت نفس" حق اساسی هر انسانی است/مردم جهان درباره فلسطین سکوت نکنند
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۴۱ 11
در چهارمین وبینار کنفرانس وحدت اسلامی مطرح شد؛

"عزت نفس" حق اساسی هر انسانی است/مردم جهان درباره فلسطین سکوت نکنند

"حسنا لتانگ" پژوهشگر دینی اندونزی در چهارمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امروز (یکشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با بیان این که هر انسان در زندگی خود دارای سه مرحله است؛ ابتدا، زندگی مربوط به خود، دوم زندگی مربوط به خانواده و سوم، زندگی مربوط به جامعه، گفت: هر انسان در هر سه مرحله زندگی مخصوصا در زندگی خانواده و جامعه نمی‌تواند تنها زندگی کند، بنابراین هر فردی نیاز به خانواده و فضای اجتماعی دارد که اگر آنان را حذف کنیم، هیچ گاه آرامش،  صلح و پایداری در زندگی به وجود نخواهد آمد.

وی ادامه داد: احترام یا حرمت انسانی دارای ارتباط بسیار قوی با حقوق بشر مانند حق زندگی، آزادی و حق دریافت عدالت است.

این فعال تقریبی با بیان این که از نظر اسلام حفظ جان هر انسان محترم است، به گونه‌ای که حتی غیرمسلمانان هم به حقوق بشر معتقد هستند، تاکیدکرد: خداوند می‌فرماید "مَنْ قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا". امروزه در دنیا رژیم غاصب اسرائیل حق آزادی، زندگی و عدالت را از مردم مسلمان فلسطینی گرفته است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونیستی مرتکب جنایات بسیار سنگینی شده که حقوق بشر را به شدت نقض می‌کند. مردم بی‌گناه را در غزه به قتل می‌رساند، خون کودکان و زنان بی‌گناه را می‌ریزد،  آنها حتی مردم را مجبور کرده تا در کمپ‌های پرازدحام پناهنده شوند. درهمین حال، دشواری دسترسی لجستیکی نیز باعث شده است که میلیون‌ها فلسطینی از گرسنگی رنج ببرند.

حسنا لتانگ از مردم جهان خواست در برابر ظلمی که به مردم فلسطین می‌شود، ساکت نشینند، چون سکوت ما در برابر این رژیم مانند جنایتی است که در حق مردم غزه روا می‌شود و افزود: ای برادران و خواهران من که ادعای انسانیت دارید، بیایید به مردم فلسطین کمک کنیم. مردم فلسطین برای دفاع از کشور خود و حفظ اسلام می‌جنگند. شاید یک قدم کوچکی که ما برمی‌داریم، همان تیری باشد که رژیم صهیونیستی را ساقط می‌کند.

ارسال نظر