وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
رنج فلسطین را جهانی کنیم/نباید در جنگ تفکرات شکست بخوریم
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۳۳ 10
در وبینار چهارمین وبینار کنفرانس بین‌‍المللی وحدت اسلامی مطرح شد؛

رنج فلسطین را جهانی کنیم/نباید در جنگ تفکرات شکست بخوریم

"سید ضیاء الله شاه بخاری" رئیس حزب جمعیت متحد اهل حدیث پاکستان در چهارمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که امروز (یکشنه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت: مسئله فلسطین برای همه انسان‌ها باعث رنج و اضطراب شده و همه مسلمانان درد فلسطین را دارند، چون این فرموده پیامبر است که امت اسلامی مثل یک جسم است، وقتی یکی از اعضای این جسم مجروح شود، همه اعضای بدن درد آن را متحمل می‌شوند.

وی ادامه داد: امروز تمام امت اسلامی، زخمی که بر فلسطین وارد می‌شود را احساس می‌کند. این درد نه فقط امت اسلامی بلکه در سرتاسر جهان هر انسان منصفی را متأثر می‌کند.این آرزوی دیرینه همه انسان‌ها است که این عذاب هرچه زودتر تمام شود.

رئیس حزب جمعیت متحد اهل حدیث پاکستان تاکیدکرد: این مسئولیت فردی و اجتماعی همه ماست تا تمامی جهان را از درد و رنجی که برادران ما در فلسطین می‌کشند، باخبر کنیم .

سید بخاری با بیان این که ما باید به ریسمان خدا چنگ بزنیم و از سنت پیامبر و سیرت اهل بیت و اصحاب ایشان استفاده کنیم و آنان را چراغ راه خود قرار داده و بین امت اسلامی وحدت ایجاد کنیم، گفت: ما در اسلام فرقه نداریم، ما مکاتب فکری داریم . ما باید برای مشایخ یکدیگر احترام قائل شویم، نباید تفکرات خود را بر دیگران تحمیل کنیم، چون پیشینیان به ما آموخته‌اند که تکفیر هیچ کس جایز نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تمامی ما باید از دین اسلام دفاع کنیم، نباید در  جنگ تفکرات شکست بخوریم و باید مشترکات اسلامی را به نحو احسن ارائه دهیم.
 

ارسال نظر