وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دولت‌های اروپائی به منشور حقوق‌بشر احترام نمی‌گذارند
۱۴۰۳/۰۵/۱۶ ۱۱:۲۱ 32
در وبینار " آزادی بیان در غرب دستاویزی برای اسلام هراسی " مطرح شد؛

دولت‌های اروپائی به منشور حقوق‌بشر احترام نمی‌گذارند

اندیشمند اسلامی از کشور فرانسه تاکیدکرد: اقدامات ضداسلامی، به‌ویژه ضد شیعی و ضدایرانی نشان دهنده این است که دولت‌های اروپائی به منشور حقوق‌بشر احترام نمی‌گذارند و به توافقنامه‌های خود با ایران پایبند نیستند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، عماد حمرونی، اندیشمند اسلامی از کشور فرانسه در وبینار در وبینار " آزادی بیان در غرب دستاویزی برای اسلام هراسی" که امروز به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و در محکومیت بسته شدن مراکز اسلامی در آلمان برگزار شد، اظهار داشت: مسئولین آلمانی روز چهارشنبه گذشته مطابق با 28 ژوئیه اعلام کردند که مرکز اسلامی هامبورگ و چهار مسجد دیگر را به بهانه حمایت از مقاومت لبنان تعطیل کردند.

وی در این باره توضیح داد: متاسفانه آلمان نشان داد که نمی‌تواند پذیرای گوناگونی فرهنگی، حقوق بشر، حقوق شهروندان آلمانی،-خواه مسلمان باشند یا غیرمسلمانان- باشد.

این اندیشمند فرانسوی با بیان این که این شهروندان نمی‌توانند مکان‌های عبادت و فرهنگی خود را داشته باشند، گفت: مرکز اسلامی هامبورگ در سال 1950 تاسیس شد. از سال 1950 تا به امروز این مرکز فقط  فعالیتش متمرکز بر رسیدگی به مسائل فرهنگی و دینی جامعه مسلمانان در آلمان بود.

وی تعطیلی مرکز اسلامی هامبورگ و مساجدی که هدف این تصمیم قرار گرفتند را بیانگر این مسئله دانست که آلمان مانند فرانسه راه اسلام ستیزی را در پیش گرفته است و خاطر نشان کرد که در فرانسه نیز ما شاهد سختگیری دولت فرانسه در قبال مراکز دینی و فرهنگی (اسلامی) هستیم.

حمرونی با اشاره به این که فرانسوی‌ها در سال 2018 به مرکز الزهرا در شمال فرانسه حمله و آن‌ را تعطیل کردند، تصریح کرد: آنها در همان سال دانشگاه المصطفی را در پاریس بستند. بنابراین این اقدامات ضداسلامی، به‌ویژه ضد شیعی و ضدایرانی نشان دهنده این است که این دولت‌های اروپائی به منشور حقوق‌بشر احترام نمی‌گذارند و به توافقنامه‌های خود با ایران پایبند نیستند.

وی افزود: بستن مرکز هامبورگ نشان داد که حضور یک اسلام باز، معتدل و اسلامی که دعوت به همگرایی و هماهنگی در آلمان و اروپا می‌کند باعث آزار مسئولینی می‌شود که در آلمان، فرانسه و اروپا بر سر کار هستند. وظیفه نهادهای اسلامی ما به ویژه در ایران، در عراق و در دیگر نقاط جهان این است که از حق مسلمانان اروپائی برای داشتن مکان عبادت خود و برای داشتن حق ابراز فرهنگی دفاع کنند.

این اندیشمند مسلمان با بیان این که حوزه در ایران و در عراق و مراجع بزرگ باید مسئولیت خود را در قبال حضور و وجود جامعه مسلمانان در اروپا به عهده بگیرند، گفت: آنها باید از حق جوانان مسلمانان آلمانی، فرانسوی، بریتانیائی، اسپانیائی، بلژیکی و دیگر ملیت‌ها برای داشتن مکان‌های عبادت و مراکز فرهنگی دفاع کنند.

وی ادامه داد: تصمیم بر بستن مرکز اسلامی هامبورگ، تصمیمی است که مخالف با حقوق اسلامی و حتی مخالف با دموکراسی لیبرال اروپائی و غربی است. ما باید با هم از حقوق مسلمانان، شیعه یا سنی، مانند دیگر شهروندان مسیحی و یهودی که از این حقوق بهره‌مند هستند، دفاع کنیم. تجاوز به حقوق مسلمانان اروپائی نباید ادامه پیدا کند چون ما باید به عنوان شهروندان اروپائی و به عنوان مسلمان و به عنوان شیعه به حضور خود ادامه دهیم.

ارسال نظر