وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
در مورد واقعیت مسئله فلسطین آگاهی‌سازی کنیم
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۴۰ 11
پژوهشگر لبنانی:

در مورد واقعیت مسئله فلسطین آگاهی‌سازی کنیم

"ام کلثوم السبلانی" نویسنده و پژوهشگر لبنانی در وبینار چهارم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، با اشاره به انواع جنایت‌های صورت گرفته علیه ملت فلسطین توسط رژیم اشغالگر صهیونیست گفت: وظیفه همه ماست که به برادران مسلمان خود در فلسطین یاری رسانیم و در کنار آنها بایستیم.

وی اظهار داشت: صهیونیستها دشمن خدا و دشمن انسانیت هستند. در طول تاریخ، انبیاء و پیامبران را به قتل رسانده‌اند و در کینه و دشمنی بدترین انسانها هستند.

السبلانی تصریح کرد:برخی مسلمانان گمان می‌کنند آنچه در غزه اتفاق می‌افتد، ارتباطی با آنها ندارد، اما واقعیت این است که مسئله امروز غزه، مسئله هر مسلمان آزاده‌ای است.

وی افزود:مسئله فلسطین و قدس و مسجد الأقصی و غزه از مهمترین مسائل مرتبط با حقوق برادری در بین مؤمنین است و تنها مسئله مردم فلسطین و یا مسئله‌ای عربی نیست،  بلکه مسئله تمامی مسلمانان جهان در هر مکان و  هر مقامی است.

این پژوهشگر لبنانی در ادامه به بیان فضیلت‌های سرزمین فلسطین و قدس و مسجدالأقصی پرداخت و گفت:مسجد الاقصی قبله اول ماست، معراج نبی(ص) از این مسجد بوده است و قدس، سومین شهر مقدس به شمار می‌رود، سرزمین نبوت و رسالت است، عیسی و زکریا و یحیی و داود و سلیمان (علیهم السلام) و مریم(س) و ... در آن زندگی کرده‌اند و خداوند در قرآن کریم از آن یاد کرده است. فلسطین و قدس و غزه برای ما تا ابد سرزمین جهاد و  محشر است.

وی اظهار کرد: جنگ امروز ما جنگ دینی است و آنچه بر دینی بودن آن تأکید دارد، این است که جنگ کنونی، جنگ بین یهودیان اشغالگر و  برادران مسلمان است.غرب در این جنگ به یاری یهود آمده است که اگر کمک و همکاری آن نبود، اسرائیل اصلا به وجود نمی آمد.

نویسنده لبنانی در پایان گفت: امروز وظیفه ما مسلمانان است که در مقابل ظلم و سرکشی اسرائیل و حامیان آن بایستیم، مسئله فلسطین را به خوبی بشناسیم و در مورد واقعیت مسئله فلسطین و واقعیت ظلم و ستم رژیم صهیونیستی و نژاد پرستی آن آگاهی‌سازی کنیم، فرزندان خود را بر اساس عشق به فلسطین و مسجد الأقصی و ضرورت دفاع از آن تربیت کنیم، با همه کسانی که حامی اسرائیل هستند، قطع ارتباط کنیم و از هر مسیری که می‌توانیم، چه مالی، چه فرهنگی و چه نظامی و ...به مردم فلسطین یاری رسانیم.

ارسال نظر