وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
دختران مسلمان، حضرت معصومه را الگو قرار دهند
۱۴۰۳/۰۲/۲۶ ۰۸:۵۱ 136
پژوهشگر اسلامی لبنان:

دختران مسلمان، حضرت معصومه را الگو قرار دهند

استاد دانشگاه و پژوهشگر اسلامی از لبنان با اشاره به علم، تقوا و بصیرت حضرت معصومه(س) تاکیدکرد که شایسته است که دختران مسلمان ایشان را الگوی خود قراردهند.


به گزارش خبرگزاری تقریب، «رجاء محمد بیطار» استاد دانشگاه و پژوهشگر اسلامی از لبنان در وبینار بین‌المللی با عنوان «حضرت معصومه(س)، الگوی دختر مسلمان» تصریح کرد: سخن ما از حضرت معصومه (س) سخن از امام رضا (ع) است زیرا ایشان تنها برادر این حضرت نبودند بلکه امامشان بودند.

بیطار با بیان این که امام رضا(ع) خواهران و برادران زیادی داشتند، گفت: اما حضرت معصومه(س) در راس همه آنها قرارداشتند و احادیث زیادی در رابطه فضیلت، ایمان و تقوای ایشان از امام کاظم(ع) نقل شده است.

وی در خصوص علاقه شدید حضرت معصومه(س) به برادرشان امام رضا(ع) گفت: گفته شده است که حضرت معصومه (ع) تعلق خاطر شدیدی به امام رضا(ع) داشتند علی‌رغم این که فاصله سنی زیادی میان ایشان و امام بود به گونه‌ای که بعد از آنکه هارون الرشید، امام موسی کاظم(ع) را به زندان انداخت، امام رضا(ع) مسئولیت نگهداری از حضرت معصومه (ع) را برعهده گرفتند.

بیطار با بیان این که حضرت معصومه (س) ویژگی‌هایی داشتند، تصریح کرد: در راس این فضایل حدیث شریفی از پیامبر(ص) است که از مدفن ایشان خبردادند و فرمودند: پاره تن من در سرزمین طوس دفن می‌شود. هر که او را در حالی که به حق او آشناست، زیارت کند، وارد بهشت می‌شود. 

وی ادامه داد: زمانی که حضرت معصومه(س) راهی توس شد و آن واقعه‌ رخ داد و بسیاری از شیعیان و حامیان ایشان و برادرشان به شهادت رسیدند، دچار بیماری شده و نتوانستند مسیر خود را به سمت توس ادامه دهند، لذا راهی قم شدند و در آنجا به شهادت رسیدند و ازدیدن برادر محروم گشتند.

پژوهشگر اسلامی لبنان با بیان این که لازم است دختران ما حضرت معصومه(س) را الگوی خود قرار دهند، گفت: ایشان به منزله حضرت زینب(س) نسبت به امام حسین(ع) بودند. 

ارسال نظر