وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
جنگ غزه، محور مقاومت را احیا کرد
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۲۰ 12
پژوهشگر مالزیایی در سومین وبینار کنفرانس وحدت اسلامی:

جنگ غزه، محور مقاومت را احیا کرد

"آیس دریاتی" پژوهشگر و مبلغ دینی مالزیایی در سومین وبینار سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امروز (یکشنبه) به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، با بیان این که در سال 1948 اسرائیل، سرزمین فلسطین را به عنوان یک کشور صهیونیستی اعلام کرد، گفت: عملیات طوفان الاقصی نتیجه 75 سال ظلمی بود که رژیم اسرائیل بر مردم مسلمان فلسطین روا داشت. این عملیات سبب شد رژیم اسرائیل به زوال خود نزدیک‌تر شود.

وی ادامه داد: طوفان‌الاقصی توانست انگیزه و روحیه نیروهای محور مقاومت را آشکار کند. شاهد بودیم با تمام قدرت محدودی که محور مقاومت در اختیار داشت، توانست اسرائیل را شکست دهد و با آن مقابله کند.

این استاد دانشگاه با بیان این که مسئله فلسطین به یک موضوع مهم جهانی تبدیل  شده و در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته است، افزود: اسرائیل با تمام تبلیغات خود درصدد عادی سازی روابط با کشورهای مختلف بوده و حتی با چندین کشور عربی عادی‌سازی روابط دیپلماتیک خود را آغاز کرده بود، ولی پس از طوفان الاقصی، محور مقاومت تقویت شد.

ظهور همبستگی بشردوستانه در جهان
دریاتی تاکیدکرد: ما شاهد هستیم که جامعه جهانی با تظاهراتی که در کشورهای مختلف حتی در قلب آمریکا و اروپا یا سایر کشورهای آسیایی در راستای حمایت از فلسطین برگزار می‌کند، سبب شده است تا فلسطین بار دیگر مورد توجه دنیا قرار بگیرد.

این نویسنده مالزیایی بیان داشت: امام خمینی(ره) با اعلام روز جهانی قدس، روحیه مقاومت را تقویت کرد. از زمان شروع طوفان‌الاقصی تا کنون اسرائیل بیش از 40 هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است. رژیم اسرائیل بیمارستان‌ها، مدارس، عبادتگاه‌ها را ویران کرده و کودکان، زنان و سالمندان را به شهادت رسانده است.

وی با بیان این که محور مقاومت انصارالله در یمن، شبه نظامیان عراقی، سوریه، جدیدترین گروه مقاومت با عنوان گردان‌های الاشتر در بحرین گویای این است که مقاومت در تمام کشورها فعال شده و از سرزمین‌های اشغالی دفاع می‌کند، گفت: تمامی محورهای مقاومت در تلاش هستند تا در برابر جنایات صهیونیست‌های اسرائیلی از مردم بی‌گناه فلسطین حمایت کنند.

این بانوی اندونزیایی افزود: می‌بینیم که حوثی‌های یمن با هدف قرار دادن کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ، تجارت آنان را مختل کرده‌اند،  الحشد الشعبی عراق، پایگاه‌های نظامی آمریکا و اسرائیل در منطقه را با موشک‌های بالستیک مورد هدف قرار می‌دهد، حزب‌الله نیز در مرز جنوب لبنان مستقیماً با اسرائیل روبه‌روست و با شلیک موشک‌های بالستیک درحال مبارزه با صهیونیست‌هاست.

این استاد دانشگاه با اظهار امیدواری نسبت به این که محور مقاومت چشم جهانیان را به ظلمی که بر مردم مظلوم فلسطین روا می‌شود، باز کند، خاطرنشان کرد: چشمان بشریت باز شده است و آنان سعی می‌کنند به هر طریقی که می‌توانند به فلسطین کمک کنند. در این بین صهیونیست روبه زوال است که این پیروزی را برای مردم فلسطین نوید می‌دهد.

ارسال نظر