وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تقویت وحدت اسلامی یکی از مصادیق جهاد تبیین است
۱۴۰۳/۰۵/۱۷ ۰۸:۵۷ 31
قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:

تقویت وحدت اسلامی یکی از مصادیق جهاد تبیین است

قائم مقام مجمع تقریب گفت: وحدت موضوعی است که تا به درون جامعه و در سطح و عموم مردم جاری نشود، آثار و برکات خود را نشان نمی‌دهد بنابراین باید در سطح جامعه و به صورت گسترده تسری پیدا کند و تنها در فکر و اندیشه گروه‌های خاص محدود نبوده و در میدان عمل جلوه و نمایش بیرونی داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین موسوی قائم مقام مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در سخنانی در جلسه ستاد مرکزی بزرگداشت هفته وحدت اظهار داشت: در سال‌های گذشته برنامه‌های هفته وحدت، برنامه‌های محدود به منطقه یاگروه‌های خاصی بود و یک برنامه هماهنگ و جامع و فراگیر در کشور وجود نداشت و بحث وحدت اسلامی وگفتمان وحدت، عمدتاً در میان نخبگان و گروه‌های خاص محدود بود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: با تقدیر و تشکر از همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی بویژه حجت الاسلام والمسلمین موسی‌پور نماینده مقام معظم رهبری در این نهاد گفت: در سال‌های اخیر، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای جبران این خلاء، وارد عرصه شد و برای هماهنگی و اجرای برنامه‌های فراگیر و جامع، مانند سایر مناسبت‌ها در این مناسبت نیز با مجمع تقریب مذاهب اسلامی و سایر دستگاه‌ها همکاری کرد تا بتوانیم برنامه‌های فراگیر و جامع‌تری را در سطح استان‌ها و شهرهای مختلف برگزار کنیم.

وی با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری گفت: ایشان در یکی از سخنرانی‌های خود تأکید کردند که امروز و در زمان ما بالاترین و مهمترین امر به معرف، وحدت است و خطرناک‌ترین ضدارزش و منکر تفرقه است. بنابراین با توجه به این جمله تاریخی معنادار، یکی از مهمترین مسئولیت‌های سیاسی و اجتماعی ما امروز حفظ و تقویت وحدت است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: وحدت موضوعی است که تا به درون جامعه و در سطح و عموم مردم جاری نشود، آثار و برکات خود را نشان نمی‌دهد بنابراین باید در سطح جامعه و به صورت گسترده تسری پیدا کند و تنها در فکر و اندیشه گروه‌های خاص محدود نبوده و در میدان عمل جلوه و نمایش بیرونی داشته باشد.

وی گفت: مجمع جهانی تقریب مذاهب یک قرارگاه است و برنامه‌های کلان را تدبیر می‌کند و لازم است این برنامه در صف و در میان توده‌های مردم و کل نظام و کشور نفوذ داشته باشد و در میدان عمل تحقق پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی گفت: وحدت اسلامی یک شعور است نه شعار و یک درک و فهم و بینش و یک باور است و تحقق این باور نیازمند یک کار فرهنگی گسترده و فراگیر است.

وی گفت: موضوع وحدت اسلامی امروز یکی از مصادیق بزرگ جهاد تبیین است که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند و از زمانی که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در این عرصه به صحنه آمد به این هفته و برنامه‌های آن و توسعه این فرهنگ برکت داد و کمک کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهار  داشت: وقتی جامعه به اهداف خرد و محدود فکر کند، دچار جدایی می‌شود و آنچه مانند یک خیمه واحد می‌تواند افراد جامعه را دور یکدیگر جمع کند، اهداف بلند است.

وی گفت: امام راحل با تکیه بر همین اهداف بلند، جامعه اسلامی را متحد کرد و با طرح موضوعاتی از قبیل تمدن اسلامی، جامعه اسلامی و آزادی قدس، به مسلمان عزت داد و آنان را زیر یک پرچم متحد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان اینکه امروز غزه پرچم برافراشته شده اسلام است تاکید کرد: شرایط دنیای جهان اسلام بسیار مناسبت‌تر و بهتر از گذشته است و امیدواریم که امسال برنامه‌های هفته وحدت، حال و هوای مقاومت داشته باشد زیرا همیشه میدان جهاد، عامل وحدت امت اسلامی است و لازم است با توجه به شرایط حال حاضر، امسال برنامه‌های هفته وحدت برنامه‌های عمیق‌تر و جدیدتری باشد.

ارسال نظر