وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تاکید علما و اندیشمندان در جهت تقویت وحدت در جامعه اسلامی
۱۴۰۲/۰۷/۰۸ ۱۰:۵۰ 157
حجت الاسلام زارعی سبزواری در سی‌وهفتمین کنفرانس وحدت؛

تاکید علما و اندیشمندان در جهت تقویت وحدت در جامعه اسلامی

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اظهار داشت: علما و اندیشمندان در همایش ها، کنفرانس ها و مقالات علمی خود، سران کشورهای اسلامی را به تقویت وحدت تشویق و ترغیب می‌کنند. با این کار اتحاد بیش از پیش گسترش می‌یابد و عوامل تفرقه آمیز کمرنگ می‌شود.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی زارعی سبزواری، استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم در وبینار سی و هفتمین کنفرانس وحدت اظهار داشت: اصولی را می‌توان به عنوان مولفه و امور وحدت بخش و یا تقویت کننده وحدت میان مسلمانان مطرح کرد که اصل اول، محبت به اهل بیت(ع) است و بی تردید همه مسلمانان جهان به این اصل اعتقاد دارند و روایات گوناگونی در این زمینه از پیامبر (ص) گرفته تا شعرای شافعی مذهب وجود دارد .

وی افزود:دومین اصل، اصل اشتراکات اعتقادی و فقهی است. ما شک نداریم که مسلمانان اعم از اهل سنت و شیعه هم در مباحث اعتقادی و هم در مباحث فقهی اشتراکات فراوانی دارند. اصل سوم، اصل استحکام روابط میان کشورهای اسلامی است.
 
حجت الاسلام زارعی سبزواری اظهار داشت: علما و اندیشمندان در همایش ها، کنفرانس ها و مقالات علمی خود، سران کشورهای اسلامی را به تقویت وحدت تشویق و ترغیب می‌کنند. با این کار اتحاد بیش از پیش گسترش می‌یابد و عوامل تفرقه آمیز کمرنگ می‌شود.
 
 استاد درس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اذعان کرد: اصل چهارم، اصل تشویق و تقدیر از نقش آفرینان در عرصه ایجاد، حفظ و تقویت وحدت میان مسلمانان است.
 
حجت الاسلام زارعی سبزواری افزود: بنا داریم کتابی را به عنوان کتاب سال وحدت اسلامی در کنفرانس معرفی کنیم، مقالات و یا کتبی که در این خصوص نوشته شده است را بررسی کنیم و از آثاری که توانسته اند در طول سال اثر بیشتری در زمینه ایجاد وحدت میان مسلمانان داشته باشد را به عنوان اثر برگزیده در کنفرانس وحدت معرفی کنیم.

ارسال نظر