وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
تاکید بر همکاری مسلمانان با یکدیگر برای مقابله با دشمن
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۳۱ 10
پژوهشگر دینی نیجریه در چهارمین وبینار کنفرانس وحدت:

تاکید بر همکاری مسلمانان با یکدیگر برای مقابله با دشمن

یعقوب نینگی، استاد و پژوهشگر دینی نیجریه در چهارمین وبینار سی و هشتمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امروز (یکشنبه) از سوی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برگزار شد، گفت که همکاری، فرآیندی است که در آن افراد رشد می‌کنند و گروه‌های مختلف مردم با هم برای هدف مشترک قدم برمی‌دارند.

وی افزود: «اگر مردم با هم، همکاری کنند، می‌توانند به راحتی و سریع‌تر به نتیجه مطلوب برسند. در غیر این صورت، اگر به صورت انفرادی کار کنند، ممکن است به موفقیت برسند، اما دستاوردشان بسیار سخت و بسیار کند خواهد بود. هنگامی که آنها گرد هم می‌آیند، دستاوردی آسان و سریع‌تر خواهند داشت.»

وی تاکید کرد: «اسلام، خود دین تعاون و همکاری است و آیات متعددی در قرآن وجود دارد که مسلمانان را به همکاری با یکدیگر سفارش می‌کند. آیه «تَعَاوَنُوا عَلَى الْبِرِّ وَالتَّقْوَى وَلَا تَعَاوَنُوا عَلَى الْإِثْمِ وَالْعُدْوَانِ» می‌فرماید «باید با یکدیگر در نیکوکاری و تقوا کمک کنید، نه بر گناه و ستمکاری». تعاون به معنای همکاری است و خداوند در این آیه به ما دستور داده است که در امر خیر با یکدیگر همکاری نماییم.»

نینگی با اشاره به آیه «وَأَمْرُهُمْ شُورَى بَيْنَهُم و کارشان را به مشورت یکدیگر انجام می‌دهند»، تأکیدکرد که مسلمانان در اسلام به همکاری با یکدیگر تشویق می‌شوند و باید گرد هم آیند و ایده‌ها و تجربه‌های خود را به اشتراک بگذارند.

وی تأکیدکرد: «حتی مستکبران دنیا هم از انجام کارها به تنهایی برای ادامه ظلم و ستم اجتناب کرده و با یکدیگر همکاری می‌کنند. ما می‌بینیم که این قدرت‌هایی که از اسرائیل حمایت می‌کنند، به تنهایی نمی‌توانند این کار را انجام دهند.»

فعال نیجریه‌ای ادامه داد: «ما به عنوان مسلمان که بهترین دین، بهترین رهبران، بهترین کتاب و بهترین قبله را داریم، اگر با هم همکاری نکنیم، فاجعه به بار می‌آید. دشمنان ما را برای یکپارچه نشدن ترغیب می‌کنند.»

وی برخی ارزش‌های مشترک از جمله حقیقت، احترام و مسئولیت را برشمرد و گفت: «حقیقت آن است که انسان در گفتار خود صادق باشد و معقولانه کار کند. ما باید از مظلوم حمایت کنیم، نه از ظالم. این همان چیزی است که اسلام از ما می‌خواهد و فلسطین امروز کشوری است که از وجود رهبران غیرانسان رنج می‌برد. آنها کشتار، قتل عام و تخریب به راه انداخته‌اند و روی زمین جهنم ایجاد کرده‌اند.»

وی در پایان با تاکید بر همکاری مسلمانان با یکدیگر برای مبارزه با ظلم، خاطرنشان کرد: «امیدواریم همه مردم جهان متحد شوند و فلسطین را از شر دشمن نجات دهند.»

ارسال نظر