وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
برگزاری کمیسیون رویارویی با چالشهای فراروی جهان اسلام در کنفرانس وحدت
۱۳۹۵/۰۹/۲۸ ۰۳:۳۰ 1549

برگزاری کمیسیون رویارویی با چالشهای فراروی جهان اسلام در کنفرانس وحدت

به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، شرکت کنندگان در این کمیسیون به چهار محور اصلی یعنی فلسطین و مقاومت اسلامی، جریانهای تکفیری و اندیشه وهابی، بررسی بحرانهای یمن سوریه عراق بحرین و...و وحدت مذاهب و احیای تمدن اسلامی پرداختند.
 
دکتر سعید الشهابی از اندیشمندان بحرینی در سخنانی در این کمیسیون با بیان این که اختلاف بین مسلمانان دینی نیست اظهار داشت: این اختلافات شاید صبغه دینی داشته باشد اما اساس آن سیاسی است و توطئه ای است که از سوی دشمنان اسلام صورت می گیرد؛ ضرورت دارد که مسئله مقابله با جریانهای تکفیری را به عنوان یکی از چالشها و مشکلات جهان اسلام مطرح کنیم و این وظیفه ای اسلامی و انسانی است.
 
حسن بغدادی اندیشمند لبنانی در سخنانی اظهار داشت: سی امین کنفرانس وحدت اسلامی در دوره ای برگزار شده که جهان اسلام شاهد تحولات بسیار از جمله پیروزیهای مقاومت در برابر تکفیریها در حلب است؛ تکفیریها تنها شیعیان را هدف قرار نمی دهند بلکه همه ادیان و مذاهب در معرض تهدید آنها هستند لذا باید در برابر انها ایستاد.
 
شیخ عبدالمنعم الزین از سنگال دیگر سخنران این کمیسیون بیان داشت: مهمترین چالش فراروی امت اسلامی جهل و نادانی است؛ برخی مسلمانان از بسیاری از مبانی دینی اطلاعی ندارند لذا این درگیریهای داخلی بر اثر تاثیرپذیری از فرهنگ های بیگانه است که نشئت گرفته از این جهل است.
 
شیخ بهاء الدین الجبوری از استرالیا نیز طی سخنانی اظهار داشت: اولین چالش فراروی امت اسلامی چالش فرهنگی و فکری است که متاسفانه در کشورهای اسلامی نهادینه شده است؛ پیدایش جریانهای تکفیری مثل گروه تروریستی داعش نیز ناشی از همین چالش بزرگ است.
 
شیخ فارس الصلیبی از فلسطین دیگر سخنران این کمیسیون، با تاکید بر لزوم حمایت از مسئله فلسطین بیان داشت:فلسطین تا زمانی که در اشغال رژیم صهیونیستی باشد همه چالش های جهان اسلام پابرجا خواهد ماند؛ تنها راه مقابله با رژیم صهیونیستی اتحاد و مقاومت است.
 
دیار ابراهیم از ساحل عاج نیز در این کمیسیون گفت: امیدوارم برگزاری این کنفرانس زمینه را برای حل چالشهای فراروی جهان اسلام مهیا سازد؛ همه این چالشها ناشی از عدم اجرای فرامین قرآنی است؛ قرآن بارها ما را به وحدت و دوری از اختلاف دعوت می کند.

ارسال نظر