وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
با وحدت و اخلاص در مقابل دشمن اشغالگر صهیونیستی ایستادگی کنیم
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۲۴ 11
پژوهشگر لبنانی:

با وحدت و اخلاص در مقابل دشمن اشغالگر صهیونیستی ایستادگی کنیم

"ایمان محمد حرب" پژوهشگر و مبلغ دینی از لبنان، در وبینار سوم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، با اشاره به آیه قرآنی«إن هذا أمتکم أمة واحدة» گفت: خداوند در این آیه اشاره می‌کند که این امت، امت واحدی در انسانیت است و خط و هدف مشترک دارد.پس وقتی قرآن و رسول و خدای مشترک داریم، این تفرقه برای چیست؟ خداوند با این دین ارزشمند و اخلاقگرا به ما عزت داده است.

وی ادامه داد: خداوند متعال ما را به سوی اسلامی هدایت کرد که بر اساس ارزش‌های اخلاقی عمیقی شکل گرفته و دارای بُعد عقلی، ایمانی و انسانی است و با فطرت انسان مطابقت دارد.

ایمان محمد حرب تصریح کرد: متأسفانه علی‌رغم این عمق بزرگ اخلاق و ارزش‌های اسلامی، فعالیت مطلوبی از این ارزش‌ها در فعالیت‌های روزانه خود و اخلاق خود با دیگران نمی‌بینیم؛ به همین دلیل مشکلات در سطح خانواده و جامعه افزایش می‌یابد.

وی با طرح سؤالی گفت: چرا ما فرزندان خود را بر اساس ارزش‌هایی همانند همکاری، محبت، فداکاری و برادری و دیگر ارزش‌های اسلامی تربیت نمی‌کنیم تا به آن عادت کنند و ملکه ذهنشان شود؟

این پژوهشگر لبنانی گفت:هیچ انسان آزاده‌ای راضی به روا داشتن ظلم و ستم  بر کسی نمی‌شود و در گفتار و عمل آن را مردود می‌داند. هر کسی از مدرسه محمد(ص) و آل بیت(ع) باشد، همیشه یاری رسان مظلومین و مستضعفین جهان اعم از مسلمان و غیر مسلمان خواهد بود.

وی افزود:امروز ما باید در کنار برادران خود در غزه و فلسطین بایستیم. دین و انسانیت ما را به این حمایت فرا می‌خواند؛ انسانیتِ انسان سلیم هم به او می‌گوید که باید در کنار مردم غزه بایستد و آنها را یاری ‌رساند.

ایمان محمد حرب اظهار داشت: وقتی جنایت‌های صورت گرفته علیه مردم غزه،دل انسانها در غرب را نیز به درد آورده است، پس وجدان مسلمانان باید بیش از آنها بیدار شود؛ زیرا در دین، خود را برادر این مردم می‌دانند.

وی در پایان تأکید کرد: نیاز به اراده و شجاعت و آزادگی است تا بتوان در برابر ظالمین و اشغالگران غاصب موضع صحیح اتخاذ نموده و با وحدت و اخلاص در مقابل این دشمن اشغالگر به طور عملی ایستادگی کرد و با توکل بر خدا در این مسیر، ترسی به خود راه نداد.

ارسال نظر