وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
با مردم غزه و شهدای آن هم‌پیمان شویم
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۲۶ 10
پژوهشگر سوری:

با مردم غزه و شهدای آن هم‌پیمان شویم

استاد عائده طالب، پژوهشگر و مبلغ دینی از سوریه در وبینار سوم سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی، با اشاره به آیه «إنما المؤمنون إخوة» گفت: این آیه بدان معنی است که فرقی بین مؤمنان نیست و همه با هم برادرند، وقتی می‌گوییم مؤمنان با یکدیگر برادرند، به این معنی نیست که شیعه، سنی و یا سنی، شیعه شود؛ چرا که عقیده، یک نیت درونی است که فقط خداوند از آن آگاه است، اما تکلیف و وظیفه ظاهری ما همبستگی و وحدت و دوستی است تا همگی خاری در چشم دشمنان باشیم.

وی در ادامه به راه‌های ترویج فرهنگ اخوت اسلامی اشاره کرد و گفت:در احادیث رسول اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) بسیار سفارش شده است که مسلمان باید به برادر خود یاری رساند و یا حدیث داریم که هر کس اندوه مؤمنى را بزداید، خداوند در روز قیامت، غم از دلش مى زداید.

عائده طالب گفت: امام صادق(ع) می‌فرمایند«مؤمن برادر مؤمن و چشم او و راهنمای او است، به او خیانت نمی‌کند و ستم بر او روا نمی‌دارد و او را فریب نمی‌دهد و اگر وعده‌ای به او داد، خُلف وعده نمی کند».

وی به بیان اهمیت برادری در اسلام پرداخت و گفت: زمانی که پیامبر(ص) به مدینه رفت، مسجدی برای اجتماع مسلمانان بنا کرد و بین مسلمانان برادری ایجاد نمود؛ بنابراین اخوت و برادری، قدرت و سلاحی در برابر دشمن است.

عائده طالب خاطرنشان کرد: اسلام بر نماز جمعه و جماعت و حج و روزه و دیگر عباداتی که در آن نوعی اجتماع و وحدت است، تأکید دارد، چرا که اینها برای مسلمانان شکوه و قدرت در پی دارد.

وی اظهار داشت: آنچه که باعث شد پیامبر(ص) در مدینه موفق عمل کند، وحدت بین مسلمانان و جمع کردن آنها زیر پرچم خود بود.

این پژوهشگر سوری تصریح کرد: امروز مردم غزه، قهرمان و قدرتمند هستند و به عزت و قدرت خود افتخار می‌کنند، زیرا این مردم و کسانی که آنها را یاری می‌کنند، از جمله یمنی‌ها، عراقی‌ها و ایرانی‌ها، پرچم اسلام را بالا نگه می‌دارند و این وظیفه‌ای است که خداوند بر گردن آنها گذاشته است. هرکس سنت شکنی کند و از آن روی گرداند، در واقع به حمایت و یاری صهیونیستها و آمریکایی‌ها پرداخته  و روز قیامت با منافقین محشور می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت:فلسطینی‌ها از سوی صهیونیستها و اعراب خائن مورد ظلم واقع شده‌اند و ما معتقدیم که خداوند متعال، امام زمان(عج) را برای یاری مسلمانان می‌فرستد.

عائده طالب با طرح سؤالی گفت:چرا یکی نباشیم؟ حال اینکه قرآن ما، دین ما، روزه و نماز و حج ما یکی است و وجود برخی اختلافات طبیعی است.نباید به نکات سلبی توجه کرد، بلکه باید به امور مشترک بین مذاهب توجه نمود و هر مذهب و گروهی باید عقیده خود را حفظ کند و نگذاریم اختلافات به درگیری بین مسلمانان منجر شود.

وی افزود: طبق احادیث، اختلافِ امت، رحمت است و شعار کسانی که می‌خواهند بر مسلمانان سیطره یابند، "تفرقه بینداز و حکومت کن" است؛ اما شعار مسلمانان «اتحد تنتصر» است. پس باید با مردم غزه و شهدای آن و فرزندان و قهرمانان آن که عزت اسلام را بالا بردند، هم‌پیمان شویم.

ارسال نظر