وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
با تبیین شخصیت و سیره رسول اکرم (ص) می توان با تفرقه مبارزه کرد
۱۴۰۲/۰۷/۰۷ ۱۳:۰۲ 162
حجت الاسلام جوادی:

با تبیین شخصیت و سیره رسول اکرم (ص) می توان با تفرقه مبارزه کرد

رئیس مرکز تحقیقات اسلامی جامشورو پاکستان تأکید کرد: ما می توانیم تنها به یک طریق با این تفرقه مبارزه کنیم و آن این است که شخصیت و سیره رسول اکرم (ص) را به مسلمانان بشناسانیم.

به گزارش روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، حجت الاسلام والمسلمین سید سجاد جوادی،  رئیس مرکز تحقیقات اسلامی جامشورو پاکستان، صبح جمعه 7 مهرماه در وبینار هفتم سی و هفتمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی، با تبریک  میلاد ختمی مرتبت حضرت محمد (ص) به تمام عاشقان رسول و همه محبان خانواده رسالت اظهار کرد: ولادت خجسته رسول اکرم (ص) در سرزمین حجاز در کنار یک سری وقایع به وقوع پیوست؛ خاموش شدن آتشکده فارس، خشک شدن دریاچه ساوه  و سقوط بتها  نویدی برای بشریت بود که بعد از یک دوره گمراهی و تاریکی در این سرزمین  یک خبر خوش برای بشریت بود.
 
وی با اشاره به اینکه ولادت رسول خدا (ص) در جهان اسلام  را برادران اهل سنت در روز 12 ربیع الاول و برادران شیعه در روز 17 ربیع الاول برگزار می دانند، گفت: به همین خاطر حضرت امام خمینی(ره) روزهای میان این دو تاریخ را به عنوان هفته وحدت اعلام کردند.
 
جوادی ادامه داد: ما در هفته وحدت می توانیم  شخصیت و سیره رسول اسلام (ص) را نه تنها برای مسلمانان بلکه برای جهانیان معرفی نموده و روشنگری کنیم.
 
وی درباره اختلافات موجود در جهان اسلام گفت: اختلاف و تفرقه ای که امروز در جهان اسلام وجود دارد ناشی از عوامل داخلی و خارجی است که از تبلیغات سوء دشمنان سرچشمه می گیرد. ما می توانیم تنها به یک طریق با این تفرقه مبارزه کنیم و آن، این است که شخصیت و سیره رسول اکرم (ص) را برای مسلمانان بشناسانیم و آنها بر اساس آیه کریمه «واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا» به ریسمان الهی چنگ بزنند و بر یک محور جمع شوند یعنی شخصیت رسول اکرم (ص) را بنا و محور قرار دهند تا با مشکلات امروزی جهان اسلام مبارزه کنند.
 
رئیس مرکز تحقیقات اسلامی جامشورو پاکستان با اشاره به اینکه امروز دشمن حملات زیادی بر جهان اسلام روا می دارد، تأکید کرد: این حملات یک روز در شکل بی حرمتی و اهانت به قرآن و یک روز اهانت به شخصیت رسول اکرم (ص) بروز پیدا می کند؛ از سوی دیگر خود مسلمانان هم گاهی بر اساس تفرقه و اختلافات مسلکی و مذهبی با هم تعامل می کنند.
 
وی افزود: اگر ما همه این اختلافات را کنار گذاشته و فقط شخصیت رسول اکرم (ص) را محور قرار داده و سیره آن حضرت (ص) را که خود مجسمه اخلاق بودند، مشعل راه قرار دهیم و به هم نزدیک و متحد شویم، هیچ قدرتی در جهان نمی تواند مسلمانان و وحدت آنها را تضعیف کند.
 
حجت الاسلام جوادی در پایان تصریح کرد: هفته وحدت پلتفرمی است که ما می توانیم تمام افراد آزاد فکر و پاک طینت و حق طلب را که به دنبال سعادت دنیوی و اخروی هستند، همچنین مسلمانان را حول یک محور گرد هم آوریم و با تبیین ابعاد زندگی و سیره رسول خدا (ص) و با فرمانبرداری از دستورات آن حضرت، تمام مشکلات را پشت سر بگذاریم.
 

ارسال نظر