وب سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى

اهم اخبار تقریب مذاهب اسلامی

مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
سایت رسمی مجمع جهانى تقريب مذاهب اسلامى
با ایجاد وحدت تأثیر شگرفی در جهان اسلام می‌گذاریم
۱۴۰۳/۰۶/۲۶ ۱۴:۲۹ 10
قبله ایاز در وبینار چهارم سی و هشتمین کنفرانس وحدت؛

با ایجاد وحدت تأثیر شگرفی در جهان اسلام می‌گذاریم

دکتر قبله ایاز، رئیس سابق شورای ایدئولوژیک پاکستان در وبینار چهارم کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی اظهار داشت: وحدت مسلمانان یک مقوله بسیار مهم و با ارزش است و بر مسلمانان واجب است تا همواره اتحاد خود را حفظ کنند.

وی افزود: امروز نیاز است تا مسلمانان با حفظ وحدت گروهی و منطقه ای خود در سراسر جهان اسلام به یک امت واحده برای مقابله با دشمنان اسلام برسند.

رئیس سابق شورای ایدئولوژیک پاکستان در همین خصوص ادامه داد: در واقع این لطف الهی است که جغرافیای کشورهای اسلامی به گونه‌ای باشد که بتوانند با یکدیگر تعامل برقرار کنند و یک وحدت جغرافیایی به وجود بیاورند، بنابراین اگر ما بتوانیم در این زمینه موفق شویم و یکصدا باشیم، تأثیر شگرفی در جهان اسلام می‌گذاریم.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) به ما این درس را داده است که در وحدت، برکت است، گفت: اگر می‌خواهیم صدایمان رسا باشد و به گوش جهانیان برسد، باید بدانیم که با ایجاد وحدت و گسترش آن صدای مسلمانان مستحکم تر و تأثیرگذار تر خواهد بود.

قبله ایاز با اشاره به از سرگیری روابط میان جمهوری اسلامی ایران و عربستان اظهار کرد: با شروع مجدد این رابطه، اوضاع جهان اسلام بهتر خواهد شد. این رابطه اثر مثبتی در اوضاع اقتصادی، سیاسی و تجاری کشورهای اسلامی می‌گذارد و منجر به قوی شدن جهان اسلام می‌شود.

ارسال نظر